Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793
Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793

Se toarnă stratul de uzură pe sectorul de drum Tulnici-Lepșa-limită judeţ Covasna


Astăzi încep lucrările de turnare a stratului de uzură pe sectorul de drum Tulnici-Lepșa-limită județ Covasna, din cadrul drumului național DN 2D Focșani – Vidra – Ojdula – Tîrgu Secuiesc – Brașov. Lucrările de reabilitare și modernizare au fost reluate anul acesta ca urmare a demersurilor făcute de președintele Consiliului Județean Vrancea și al UNCJR, Marian Oprișan, la premierul Victor Ponta. Marian Oprișan a mers de mai multe ori la Tulnici  pentru a vedea care este stadiul lucrărilor.

    Astăzi încep lucrările de turnare a stratului de uzură pe sectorul de drum Tulnici-Lepșa, din cadrul drumului național DN 2D Focșani – Vidra – Ojdula – Tîrgu Secuiesc – Brașov. „Sâmbătă am finalizat lucrările de turnare a celui de al doilea strat de asfalt pe sectorul de drum Tulnici-limită județ Covasna. Începând de luni vom trece la turnarea stratului de uzură pe acest sector de drum”, a declarat inginerul Åžtefan Åžerbu, șeful de lucrări din partea companiei UMB Spedition. Acesta a precizat că mai este mult de lucru la acest drum, deoarece proiectul prevede lucrări complexe de colectare a apelor pluviale prin realizarea de șanțuri și canale colectoare, realizarea de ziduri de sprijin pentru platforma drumului și realizarea de ziduri în albia râului Putna pentru ca apa să nu mai rupă drumul. „O astfel de lucrare, foarte complexă, este în curs de realizare la intrare în stațiunea Lepșa, dinspre Tulnici. Aici se realizează un zid de protecție din beton armat, care are ca rol protejarea platformei drumului de eroziunile provocate de apă. Lucrări similare sunt în derulare în mai multe puncte ale acestui drum”, a spus inginerul Åžtefan Åžerbu.
    Acesta a declarat că lucrările pe sectorul de drum Tulnici-Lepșa-limită județ Covasna vor fi terminate până la finele lunii septembrie „așa cum prevede proiectul: cu șanțuri, apărări de maluri, îndiguiri, straturi de asfalt, refugii și semnalizare rutieră”. „Este o lucrare complexă din punct de vedere tehnic”, a precizat inginerul Åžtefan Åžerbu.

    „Lucrările nu vor mai fi stopate”

       Președintele Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și totodată președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a mers de mai multe ori pe DN 2D, sectorul Tulnici-Lepșa-limită județ Covasna pentru a vedea care este stadiul lucrărilor de reabilitare și modernizare a acestui drum. El a precizat că drumul național 2 D este de peste 30 de ani, visul vrâncenilor, dar și cea mai complexă lucrare care se realizează în prezent pe drumurile din România. „Vreau să-i mulțumesc pe această cale prim ministrului Victor Ponta pentru tot sprijinul pe care l-a dat în ultimii doi ani și jumătate acestui proiect, vreau să mulțumesc constructorilor, antreprenorului UMB Bacău, lui Dorinel Umbrărescu, directorului Șerbu și tuturor constructorilor care lucrează la acest proiect, care va rămâne de referință în viața cetățenilor județului Vrancea”, a afirmat Marian Oprișan.
    Åžeful administrației județene  a precizat că acest drum va face parte din drumul expres Târgu Secuiesc – Focșani – Brăila – Galați – Tulcea – Constanța.  „Este un proiect care nu numai că va dezvolta foarte mult zona de munte, dar  acest drum va face parte din drumul expres Târgu Secuiesc – Focșani – Brăila – Galați – Tulcea – Constanța. Evident, pentru cetățenii județului Vrancea este un mare câștig”, a precizat Marian Oprișan.
    Președintele Consiliului Județean Vrancea a dat asigurări că lucrările la acest obiectiv de investiții nu vor mai fi stopate. „Cred că până la finele acestui an pe acest drum se va circula în cele mai bune condiții pe relația Regiunea de Sud Est – Focșani – Lepșa- Ojdula-Târgu Secuiesc-Brașov. Lucrările nu vor mai fi stopate, se va lucra până la inaugurarea totală a acestui drum”, a precizat președintele UNCJR. 

    Inițiativa lui Marian Oprișan devine realitate
 
    Procedurile de modernizare a acestui drum au început din decembrie 2002, când a fost publicat anunțul de intenție în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional, pentru a realiza lucrarea. În 2004, au fost realizate studiul de fezabilitate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro, iar lucrările ar fi trebuit demarate în 2005. Numai că Guvernul PNL de la acea vreme a boicotat acest proiect și a renunțat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internațional. După zeci de demersuri și zeci de memorii depuse la Guvern și ministerele abilitate de către Marian Oprișan, proiectul a fost reluat în 2007, dar cu finanțare integrală de la bugetul de stat. „A meritat fiecare clipă pe care am petrecut-o la Ministerul Transporturilor, fiecare clipă pe care am petrecut-o cu proiectantul, fiecare clipă pe care am petrecut-o pe acest drum cu constructorul”, declara în 2011 președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?