Evaluarea națională și bacalaureatul din 2015 nu vor suferi modificări față de 2014, iar sesiunea specială pentru candidații nepromovați în ultimii ani va fi organizată numai dacă va fi necesar și după o analiză riguroasă, a declarat ministrul Educației, Remus Pricopie. „Nu sunt schimbări privind bacalaureatul, nu sunt schimbări legate de evaluarea națională. La admiterea în liceu, menținem procentele de 75% și 25% (ponderea mediei de la evaluare, respectiv a celei din gimnaziu, la calcularea mediei de admitere – n.r.). Am făcut această corecție anul trecut, nu cred că se pune problema ca acum să se mai facă vreo schimbare. Bacalaureatul își păstrează structura, pot fi mici schimbări în metodologia de organizare, dar care nu vizează elevii, ci care vizează mici calibrări din lecțiile învățate din 2013. Sau, spre exemplu, am introdus anul acesta acea declarație pe care directorul unității de învățământ și informaticianul care afișează rezultatele trebuie să o dea. Declarație pe proprie răspundere că rezultatele afișate sunt cele din calculator și sunt cele de pe note”, a spus Pricopie.
Tot legat de evaluare, ministrul Educației a spus că în septembrie va prezenta raportul rezultatelor, comparativ cu anul trecut. „Åi rezultatele evaluării la clasele a II, a IV-a și a VI-a, plus raportul de anul trecut cu toate școlile și diferența dintre evaluarea națională și notele de la clasă trebuie să fie făcute publice și părinții să știe. Încercăm să asigurăm stabilitate. În primul rând trebuie să conservăm și să îmbunătățim ceea ce avem. Nu să dăm totul peste cap”, a menționat demnitarul. Ministrul Educației a adăugat că, la fel ca anul trecut, metodologiile de organizare a examenelor naționale vor fi elaborate înainte de 1 septembrie, astfel încât să fie aprobate în termenul legal.
Legat de cea de-a treia sesiune de bacalaureat, care a generat opinii pro și contra, Remus Pricopie a ținut să precizeze că va fi organizată, așa cum prevede și legea, „numai în situații speciale”. „Nu vom avea a treia sesiune de bacalaureat în această metodologie, pentru că nici nu ai cum să o pui. Legea precizează foarte clar: numai în situații speciale. Ori eu nu pot să o introduc într-o metodologie care vizează sesiunile ordinare, adică cele două sesiuni și să vizeze și cazul special. Este un instrument pe care Ministerul Educației Naționale trebuie să îl aibă la dispoziție”, a explicat Pricopie.
Demnitarul s-a referit și la meditațiile gratuite pentru cei care nu au promovat bacalaureatul, numărul participanților la acestea urmând să justifice dacă trebuie organizată sau nu sesiunea specială de bacalaureat. Pe de altă parte, potrivit lui Pricopie, în momentul de față sunt deja județe care au scris proiecte și care fac pregătire sub formă de after-school, sub diverse forme, pentru evaluarea națională și pentru bacalaureat.