Consiliul Județean Vrancea va semna în perioada următoare contractul de finanțare privind refacerea și consolidarea a patru poduri situate pe diverse drumuri județene. Podurile mai sus menționate se află pe raza localităților Poiana Cristei, Dumitrești, Năruja și Plăcințeni-Boghești. Valoarea totală a acestor investiții este de peste 17,5 milioane de lei. Finanțarea este asigurată prin Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, prin Programul Național de Dezvoltare Locală, Subprogramul infrastructură la nivel județean.
Consiliul Județean Vrancea va semna în perioada următoare contractul de finanțare privind refacerea și consolidarea a patru poduri situate pe diverse drumuri județene. Este vorba de proiectele de investiții „Refacere și consolidare corp drum DJ 205 R, km 28+130, comuna Poiana Cristei, județul Vrancea”, „Construire pod din beton armat pe DJ 203 H peste râul Râmnicu -Sărat, km 27+700, comuna Dumitrești, județul Vrancea”, „Construire pod din beton armat pe DJ 205 D peste pârâul Petic, km 8+350, sat Năruja, comuna Năruja, județul Vrancea”, „Construire pod din beton armat pe DJ 241 F peste râul Zeletin, km 12+060, sat Plăcințeni, comuna Boghești, județul Vrancea”.
,,Construire pod din beton armat pe DJ 203 H peste râul Râmnicu Sărat, comuna Dumitrești, județul Vrancea” este un proiect foarte important în economia zonei și care asigură legătura între localitățile de pe Valea Râmnicului și orașul Râmnicu Sărat. Valoarea lucrărilor la acest obiectiv este de peste 10 milioane de lei. Obiectivele acestui proiect sunt asigurarea traversării râului Râmnicu Sărat în zona de intersecție cu traseul drumului județean DJ 203 H; asigurarea accesului la rețeaua de drumuri județene, naționale, precum și la obiective turistice de importanță națională sau alte obiective economice; sprijinirea activităților economice, comerciale și turistice, prin dezvoltarea unei infrastructuri minimale; Lucrările constau în dezafectarea podului existent în lungime de 207 m și o lățime de 7,15 m, demararea lucrărilor la noul pod care presupun realizarea a 2 cule, a trei pile, realizarea suprastructurii, a căii de rulare, a trotuarelor, a parapeților metalici, racordarea podului la drumul județean, etc. Lucrările mai presupun și amenajarea albiei râului Râmnicu Sărat, calibrarea albiei și amenajarea malurilor. Pentru realizarea acestei investiții, constructorul va trebui să asigure o variantă de circulație semnalizată corespunzător. Durata estimată de execuție a lucrării este de 24 luni.
Primarul comunei Dumitrești, Petrică Dogaru, a declarat că reabilitarea acestui pod este o dorință a întregii populații de pe Valea Râmnicului. „Este o investiție a Consiliului Județean Vrancea care răspunde necesității strigente a întregii populații de pe Valea Râmnicului și care asigură legătura acestei zone cu orașul Râmnicu Sărat și mai departe cu Capitala. Pe acest pod circulația se desfășoară cu mare greutate din cauza stării de degradare în care se află acest pod după inundațiile din 2005, care l-au afectat foarte mult. Această investiție este o promisiune a președintelui Marian Oprișan care se va materializa cu un pod nou și modern. Este o lucrare monumentală pentru toată Valea Râmnicului”, a afirmat primarul Petrică Dogaru.
Pod reconstruit la Gura Caliței, pod nou la Năruja
Va mai fi consolidat și reabilitat podul din beton armat peste râul Râmna, pe raza comunei Gura Caliței. Se vor executa lucrări de reabilitare și consolidare a podului dar și lucrări de amenajare a albiei. În prima etapă vor fi demolate elementele degradate din structura de rezistență, care ulterior vor fi refăcute. Vor mai fi refăcute rampele de acces și vor fi executate lucrări de apărare de mal cu gabioane refacere prag pe fundul apei. Lungimea podului este de aproximativ 70 de metri, iar partea carosabilă este de 7,61 metri. Lucrările sunt estimate să fie finalizate în doi ani, iar valoarea investiției este de trei milioane de lei.
Primarul comunei Gura Caliței, Nicolae Å¢andără, a afirmat că odată construit acest pod, problemele legate de accesul în satul Plopu vor fi rezolvate. „Este o investiție foarte bună realizată de Consiliul Județean și de președintele Marian Oprișan, care va asigura legătura cu restul lumii a unei comunități de 360 de persoane, respectiv cei care locuiesc în satul Plopu. În acest sat avem trei magazine alimentare, o școală cu clasele I-IV, o grădiniță și o biserică, iar întreaga comunitate depinde de acest pod, mai ales că în primăvara acestui an această cale de acces a fost distrusă în totalitate. Cu ajutorul președintelui Marian Oprișan sperăm să rezolvăm și celelalte probleme de infrastructură cu care ne confruntăm”, a precizat primarul Nicolae Å¢andără.
Totodată, va fi construit un pod de beton armat pe DJ 205 D, peste râul Petic, sat Năruja, comuna Năruja. Valoarea investiției este de două milioane de lei. Obiectivele acestui proiect sunt asigurarea traversării pârâului Petic în zona de intersecție cu traseul drumului județean DJ 205D; ameliorarea accesului la rețeaua de drumuri județene, naționale, precum și la obiective turistice de importanță națională și sprijinirea activităților economice. Durata preconizată a lucrărilor este de doi ani de zile. Lucrările vor consta în dezafectarea podului existent și refacerea unui pod din beton armat, amenajare rampă de acces pod, lucrări hidrotehnice de amenajare albie, apărări de maluri. Pentru realizarea acestei investiții, constructorul va trebui să asigure o variantă de circulație semnalizată corespunzător.
Pod nou peste pârâul Zeletin
Un alt pod va fi construit pe DJ 241F peste râul Zeletin, în comuna Boghești. Valoarea investiției este de 2,5 milioane de lei. Obiectivele acestui proiect sunt asigurarea accesului la rețeaua de drumuri județene, naționale, precum și la obiective turistice de importanță națională sau alte obiective economice. Åi în acest caz va fi dezafectat podul existent care are o lungime de 18,40 metri și va fi construit un pod din beton armat care are o lungime de 25 de metri. În afară de lucrările de refacere a podului vor fi executate lucrări de racordare a podului, dar și lucrări hidrotehnice de amenajare a albiei cu canal protejat cu pereu de beton pe o lungime de 65 metri. Åi în cazul acestei investiții, constructorul va trebui să asigure o variantă de circulație semnalizată corespunzător.