12 alimente care menţin senzaţia de saţietate

0
6592


Reducerea cantității de alimente este una dintre „regulile” necesare pentru ca o dietă să funcționeze corespunzător, însă, de cele mai multe ori, senzația de foame persistă, motiv pentru care multe dintre curele de slăbire dau greș. Cu toate acestea, senzația de foame poate fi stăpânită fără să fie consumate calorii în plus. De fapt, consumul unor anumite alimente trimite un semnal creierului și liniștește pofta de mâncare. Printre alimentele care mențin senzația de sațietate se numără merele, murăturile și ciocolata neagră, informează huffingtonpost.com.
1. Merele
A consuma un măr cu aproximativ jumătate de oră înainte de masă este recomandat, întrucât fibrele și apa din acest fruct va oferi senzația de sațietate, astfel că o persoană va mânca mai puțin la o masă.
2. Avocado
A consuma jumătate de avocado în timpul prânzului ar putea contribui la obținerea senzației de sațietate pentru restul după-amiezii, potrivit unui studiu publicat în Nutrition Journal. Femeile care au consumat avocado s-au simțit cu 22% mai satisfăcute, iar dorința de a consuma gustări trei ore mai târziu a fost cu 24% mai mică decât dacă nu ar fi mâncat avocado.
3. Năut, linte, fasole și mazăre
Aceste alimente sunt bogate în proteine, fibre, antioxidanți, vitaminele B și fier. Cu cât o persoană consumă mai mult aceste alimente, cu atât apetitul său va fi sub control.
4. Supa
Supa concentrată de carne, consumată înainte de prânz, reduce aportul total de calorii de la masă cu 20 de procente.
5. Murături
Murăturile sau alte alimente fermentate au acizi grași cu lanț scurt, cunoscuți sub numele de SCFA, și o cercetare recentă a arătat că aceștia contribuie la consolidarea legăturii dintre intestin și creier. Acizii stimulează producția de hormoni care traversează bariera hemato-encefalică și îmbunătățeste semnalele apetitului. Alimentele fermentate ajută, de asemenea, la digestie.
6. Ardei iute
Studii recente au arătat că adăugarea unei lingurițe de ardei iute la fiecare masă contribuie la creșterea senzației de sațietate.
7. Ciocolată neagră
Ciocolata neagră poate ajuta la reducerea tensiunii arteriale și contribuie la protejarea inimii și a creierului. Ciocolata neagră este mai consistentă decât ciocolata cu lapte, astfel că organismul nu va mai simți nevoia de a consuma alte gustări, fie ele dulci ori sărate.
8. Ouă
Persoanele care consumă ouă la micul dejun nu vor mai simți senzația de foame până la prânz. Acest lucru se întâmplă datorită proteinelor. Cercetătorii spun, de asemenea, că persoanele care consumă alimente bogate în proteine la micul dejun vor consuma mai puține calorii pe parcursul zilei.
9. Nuci
Nuca este un alt aliment datorită căruia o persoană poate mânca mai puțin. Nucile sunt alimente foarte bune pentru controlul apetitului, pentru că sunt bogate în grăsimi nesaturate sănătoase, proteine și fibre. Cele trei elemente nutritive încetinesc digestia și reglează zahărul din sânge atunci când sunt combinate cu carbohidrați ca fructe, fulgi de ovăz sau orez brun.
10. Fulgi de ovăz
Fulgii de ovăz contribuie la păstrarea senzației de sațietate o perioadă îndelungată. Astfel, persoanele care consumă fulgi de ovăz nu vor simți nevoia să mănânce alte gustări, pentru că aceste alimente sunt bogate în fibre și proteine și au și o cantitate mare de beta glucan.
11. Apa
Dacă o persoană nu consumă suficientă apă și nu este bine hidratată ar putea avea impresia că îi este foame. Acest lucru se întâmplă pentru că simptomele foamei sunt asemănătoare cu cele ale deshidratării și anume energie scăzută, reducerea funcțiilor cognitive și dispoziție proastă.
12. Lactate
Potrivit unui studiu publicat în jurnalul Appetite, persoanele care beau zer bogat în proteine mănâncă cu 18 procente mai puțin peste două ore decât persoanele care au consumat o băutură cu carbohidrați.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here