Administratorii firmelor aflate în lichidare mai au câteva zile la dispoziție pentru a depune situațiile financiare aferente anului trecut. Conducerea Administrației județene a Finanțelor Publice Vrancea a anunțat că aceste situații trebuie depuse în termen de 90 zile de la închiderea exercițiului financiar. Aceste situații se pot depune atât la registratura unităților fiscale, la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată, cât și pe portalul www.e-guvernare.ro, având atașată o semnătură electronică extinsă. „În vederea depunerii situațiilor financiare anuale în format hârtie și în format electronic sau numai în forma electronică, având atașată o semnătura electronică extinsă, se folosește programul de asistență pus la dispoziție gratuit de către Ministerul Finanțelor Publice pe site-ul ANAF, prin care se generează un fișier de tip PDF, având atașat un fișier xml, care conține datele de identificare a societății, precum și un fișier cu extensia zip. Fișierul cu extensia zip va conține situațiile financiare anuale și documentele cerute de lege așa cum acestea sunt întocmite de societățile comerciale și scanate, alb-negru, lizibil și cu o rezoluție care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fișierului PDF la care este atașat fișierul zip. Situațiile financiare anuale încheiate la 31 decembrie trebuie semnate de persoanele abilitate potrivit legii și de către administratorul sau persoana care gestionează entitatea”, se arată în comunicatul AJFP Vrancea.
Acesta precizează că situațiile financiare anuale trebuie să fie însoțite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz, precum și de propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile. De asemenea, situațiile financiare anuale vor fi însoțite de o declarație scrisă a administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligația gestionării unității respective prin care își asumă răspunderea pentru întocmirea situațiilor financiare anuale și confirmă că „politicile contabile utilizate la întocmirea situațiilor financiare anuale sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile; situațiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a poziției financiare, performanței financiare și a celorlalte informații referitoare la activitatea desfășurată; persoana juridică își desfășoară activitatea în condiții de continuitate”.