Aproximativ 50 de reprezentanți ai societății civile vor forma rețeaua județeană a multiplicatorilor de informații despre fondurile europene nerambursabile acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR). Campania de informare a început, ieri, la Crama Gîrboiu, brandul sub care societatea Mera Com Internațional administrată de omul de afaceri Constantin Gîrboiu produce vinuri de cea mai bună calitate. „Rețeaua Națională a Multiplicatorilor de Informații despre PNDR” este denumirea sub care se va derula această campanie, iar sloganul este „Împreună creștem satul românesc”.
Aproximativ 50 de reprezentanți ai societății civile vor forma rețeaua județeană a multiplicatorilor de informații despre fondurile europene nerambursabile acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR). Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit a început, ieri, în Vrancea, derularea unei campanii de informare a reprezentanților societății civile pentru multiplicarea informațiilor despre accesarea și derularea finanțărilor europene pentru agricultură și dezvoltare rurală. Campania se va derula în perioada martie – august 2014, sub denumirea „Rețeaua Națională a Multiplicatorilor de Informații despre PNDR”, și va avea ca slogan „Împreună creștem satul românesc”.
La nivelul județului Vrancea, cei 50 de multiplicatori provin din rândul asociațiilor, patronatelor și cooperativelor de profil, al ONG-urilor reprezentative la nivel județean. De asemenea, au fost aleși reprezentanți ai Grupurilor de Acțiune Locală (GAL) din județ și jurnaliști din presa vrânceană. Prima etapă vizează, la nivelul județului, prezentarea a 10 proiecte considerate ca fiind exemple de bună practică în derularea fondurilor europene. Ulterior, multiplicatorii vor transmite către publicul larg informații generale și specifice despre modalitatea și condițiile de accesare și utilizare corectă a fondurilor europene disponibile prin PNDR. Sursa de informare, atât pentru multiplicatori dar și pentru românii care vor să obțină fonduri europene pentru agricultură, este platforma web euroagricultura.org care urmează să fie lansată în perioada următoare. Platforma va cuprinde atât informații utile pentru activitatea curentă a multiplicatorilor dar și prezentări ale celor mai reușite activități de comunicare dezvoltate în rețea.
Multiplicatorii care aderă la rețeaua nou creată trebuie să conceapă un plan de lucru și să organizeze, pe baza informațiilor primite despre procedura de accesare și derulare a finanțărilor europene, mai multe acțiuni de comunicare pentru locuitorii din mediul rural, precum conferințe tematice, întâlniri de informare despre PNDR, puncte de informare în cadrul târgurilor regionale, prezentări despre PNDR susținute în cadrul evenimentelor. De remarcat că este vorba despre acțiuni pe bază de voluntariat.
Crama Gîrboiu vrea să intre în circuitul turistic
Investiția în combinatul de vinificație de la Mera Com Internațional a fost primul proiect de succes prezentat în cadrul campaniei derulată de APDRP. Societatea Mera Com Internațional administrată de omul de afaceri Constantin Gîrboiu produce vinuri de cea mai bună calitate sub brandul Crama Gîrboiu. Calitatea acestora a putut fi apreciată la o mică degustare a vinurilor din recolta anului 2013, două soiuri albe, Fetească și Șarbă, un roze și un roșu din gama Epicentrum.
Omul de afaceri Constantin Gîrboiu a explicat avantajele implementării proiectelor europene, care l-au ajutat să dezvolte unul dintre cele mai moderne combinate de vinificație din Vrancea. Însă sunt și nemulțumiri, în special față de procedurile birocratice, respectiv punctajele acordate la evaluarea proiectelor. Chiar și așa, omul de afaceri vrea să mai acceseze proiecte de câteva milioane de euro prin următorul PNDR. Scopul este de a dezvolta spațiul actual al firmei, cu realizarea unei crame pentru baricuri, a unei vinoteci astfel încât să includă Crama Gîrboiu în circuitul turistic. În total, ar fi vorba de o investiție de circa două milioane de euro, a estimat Constantin Gîrboiu. Dincolo de vinurile de calitate produse aici, omul de afaceri a arătat că societatea pe care o conduce asigură locuri de muncă pentru 49 de salariați cărora li se adaugă până la peste două sute de zilieri în perioada campaniei de toamnă.
Vinurile de la Gîrboiu au ajuns până la Hong Kong
Calitatea vinurilor de la Crama Gîrboiu a fost recunoscută la numeroase concursuri naționale și internaționale. Iar medaliile i-au atras clienți din Elveția, Canada, Polonia, Hong Kong și chiar Japonia. Unul dintre premiile cu care se mândrește omul de afaceri este cel acordat la concursul mondial Mundis Vini, din Germania. Anul trecut, vinul Epicentrum alb, sec, produs de Crama Gîrboiu a fost declarat „Cel mai bun vin alb din România” la concursul din Germania. În cadrul celei de-a treisprezecea ediții, vinurile de la Crama Gîrboiu au fost recompensate cu următoarele medalii: aur pentru Epicentrum Aligote & Muscat Ottonel sec 2012, care a fost declarat și „Cel mai bun vin din România”, Bacanta Sauvignon Blanc sec 2012 și Livia Åarba sec 2012. Premiile Mundus Vini sunt recunoscute de Uniunea Internațională a Enologilor și de Organizația Internațională a Viei și Vinului, ceea ce înseamnă că licorilor medaliate aici li se garantează plusvaloarea.