Găsirea partenerului de viață ideal ține parțial de noroc, dar ea implică adeseori și o investiție ce poate fi măsurată în timp și în bani, potrivit unei analize ce a fost realizată de BBC Capital. „Fără îndoială, scântei pot întotdeauna să apară în cafenele și la petreceri, însă tot mai mulți oameni se orientează spre o varietate de servicii pentru a primi un mic ajutor în căutarea iubirii. Site-urile de întâlniri și serviciile matrimoniale au devenit soluții credibile pentru oamenii care caută combinația perfectă între atracție fizică, conexiune intelectuală și parteneri înțelegători și iubitori”, se afirmă în debutul acestui articol apărut pe site-ul bbc.com.
În Statele Unite, Australia, Thailanda, India și anumite zone din Europa, site-urile de întâlniri au cunoscut o creștere exponențială după lansarea lor în anii 1990, iar utilizarea serviciilor oferite de firmele matrimoniale cunoaște la rândul ei o creștere de popularitate. Însă ajutorul primit pentru a găsi perechea perfectă nu este ieftin. Pentru a marca ziua de Sfântul Valentin, sărbătoarea americană care celebrează iubirea și relațiile durabile, pe 14 februarie, jurnaliștii de la BBC Capital au stat de vorbă cu o serie de experți în tehnicile de localizare a partenerului de viață ideal.
Firmele matrimoniale și serviciile de întâlniri online – „Agenții matrimoniali sunt asistenții vieții voastre amoroase”, spune Lisa Clampitt, directoarea Matchmaking Institute și președinta clubului de socializare newyorkez VIP Life. Persoanele aflate în căutarea iubirii au o așa-numită „listă de dorințe”. Provocarea pentru agenții matrimoniali constă în decodarea acestei liste și în identificarea valorilor acestuia. „Aceasta este esența compatibilității”, spune Rachel MacLynn, directoarea cabinetului Vida Consultancy din Londra. De exemplu, un client care vrea un partener care a urcat pe Everest ar putea fi fericit alături de o persoană care are simțul aventurii.
Firmele matrimoniale trebuie să combine dorințele și valorile clienților cu alte caracteristici socioeconomice, precum localitatea de rezidență, familie, educație, carieră, stil de viață și istoricul relațiilor anterioare. Toate aceste eforturi de găsire a partenerului ideal vin însă cu un cost.