Pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a fost publicat un anunț, ieri, privind organizarea sesiunii de transfer a judecătorilor. În ședința de joi, plenul CSM a hotărât organizarea următoarei sesiuni de transfer a judecătorilor și procurorilor la finalul lunii februarie sau începutul lunii martie 2014. Cererile magistraților urmează să fie analizate în raport cu listele posturilor vacante și a celor care urmează a fi vacantate, publicate pe site-ul CSM la începutul lunii februarie. Cererile de transfer se depun la CSM în termen de 5 zile de la data publicării listei posturilor vacante, respectiv până la data de 13 februarie, inclusiv. Transferul judecătorilor de la o instanță la altă instanță și transferul procurorilor de la un parchet la alt parchet se aprobă, la cererea celor în cauză, de secția corespunzătoare a CSM. Transferul nu poate fi aprobat decât la o instanță sau la un parchet la care judecătorul sau procurorul are dreptul să funcționeze.
La soluționarea cererilor de transfer ale judecătorilor și procurorilor la alte instanțe sau parchete vor fi avute în vedere următoarele criterii: volumul de activitate al instanței sau parchetului de la care se solicită transferul și la care se solicită transferul, numărul posturilor vacante și al posturilor temporar vacante la instanțele ori parchetele implicate și dificultățile de ocupare a acestora; vechimea efectivă în funcția de judecător sau procuror; vechimea la instanța sau parchetul de la care se solicită transferul; vechimea în gradul aferent instanței, respectiv parchetului la care se solicită transferul; specializarea judecătorului/procurorului, specializările complementare, vechimea în cadrul secției/completului corespunzător specializării, precum și disponibilitatea de a activa în alte secții/complete decât cele corespunzătoare specializării ale instanței/parchetului la care solicită transferul, în raport cu cerințele acesteia; domiciliul solicitantului; locul de muncă al soțului sau soției; distanța dintre domiciliul și sediul instanței sau parchetului la care funcționează judecătorul ori procurorul și posibilitățile reale de navetă, inclusiv timpul afectat acesteia; starea de sănătate și situația familială.
La data de 7 februarie, la Tribunalul Vrancea nu este niciun post vacant, la Judecătoria Focșani sunt trei funcții de conducere vacante, respectiv vicepreședinte, președinte secție civilă și președinte secție penală și două posturi de execuție. La Judecătoria Panciu este vacant un singur post de execuție, iar la Judecătoria Adjud nu este vacant niciun post, această instanță fiind propusă spre desființare.