În blocul unde locuiesc, unii cetățeni își parchează mașinile până în prima treaptă a scării de intrare. Drept urmare, dacă ai un cărucior cu un copil în el trebuie să descoperi formula levitației, apoi, desigur, s-o aplici.
Pe strada Plevnei, unde e un sediu al Jandarmeriei, au fost cândva trotuare. De mai multă vreme, pe o parte a străzii trotuarul au fost transformat în parcări, iar pe cealaltă parte e atât de îngust, cu borduri atât de înalte și năpădit de gard viu încât e mai sigur să mergi pe stradă.
Într-o iarnă, a căzut un semafor la intersecția de la Comcereal. De atunci, se tot încearcă amenajarea unui sens giratoriu, dar după un an e o continuă situație de provizorat. Situație care înseamnă că pietonii – printre care copiii ce vin de la grădinițele din zonă, liceele 1 și 4, Åcoala 10 – trebuie să facă față traficului greu. Acolo vin dinspre Anghel Saligny și/sau dinspre 1 Decembrie camioane, TIR-uri, trec autobuzele TPL-ului dinspre Sud și Centru, iar trecerile de pietoni abia dacă sunt vizibile.
La intersecția străzilor Bucegi cu Brăilei, zilele trecute, un tânăr a urcat cu mașina pe sensul giratoriu, fapt care a stârnit foarte multe comentarii din partea focșănenilor nu atât în ceea ce privește incidentul în sine, cât în privința felului în care a fost amenajată zona. Pentru pietoni, traversarea e o necunoscută, căci nu au fost trasate zebre, iar distanța pe care trebuie să o parcurgă făcând slalom printre mașini este destul de mare cât să simți fiori reci sau să te ia cu transpirații, pentru că un refugiu nu există.
Zilele trecute, călătoream cu o doamnă într-un tren și-mi spunea că bine că se fac lucrări în Sud, că în Centru s-a făcut destul. O, da! Numai să nu mergeți în spatele blocurilor gri, în niciun caz după ce a plouat toată noaptea, căci s-ar putea să nu mai puteți ieși din bălți și noroi. Chiar în spatele blocurilor unde începe bulevardul Unirii, după intersecția de la Comcereal, zona nu are trotuare, nu există asfalt, sunt doar gropi care se transformă în bălți.
Primăria trebuia să facă rost de ceva mai mult spațiu verde ca să corespundă normelor UE. Așa că a tăiat din trotuare și a plantat niște gazon. Dacă a plantat. Tot pentru normele UE, pe trotuarele și așa înguste a dat niște dungi care, ce să vezi minune, s-au transformat în piste de bicicliști.
Până să am copii nu dădeam prea multă atenție trotuarelor, eventual când mai luam niște pantofi cu toc, ceea ce nu se întâmpla prea des. Dar când am început să ies cu căruciorul și vedeam cum se hurducăie de îmi era teamă să nu i se întâmple ceva copilului, mi-am dat seama că totuși nu suntem un oraș de șoferi care-și parchează mașina de parcă ar vrea s-o bage-n apartament.
Autoritățile vorbesc despre parcări și refacerea străzilor, însă trotuarele, spațiile pentru pietoni par să fie o problemă de care nici n-au auzit. Åi totuși există! Åi totuși existăm ! Lăsați trotuarele, să ne mai mișcăm, să ne mai dăm jos fundurile din mașini, faceți piste ca lumea pentru bicicliști, nu doar de ochii lumii, găsiți spații pentru spațiul verde, renunțați la spoială, vrem să trăim într-un oraș european cu adevărat, nu doar în scriptele autorităților.