Cei șase auditori interni care au promovat concursul organizat de Asociația Comunelor din România (ACoR), filiala Vrancea, au început ieri activitatea, în cadrul primăriilor din județ. Potrivit spuselor primarului comunei Gugești, Vasile Vatră, care este președintele ACoR Vrancea, cei șase auditori interni vor deservi în primă fază cele 54 de primării din Vrancea care și-au dat acordul și au aderat la ACoR. Misiunea de audit a debutat la primăriile din Fitionești, Movilița, Străoane, Răcoasa, Jariștea și Broșteni.
În prezent, un auditor ar trebui să verifice 9 primării, volumul de muncă fiind destul de mare. Prin urmare, a fost luată decizia ca pe 6 februarie să fie organizat un nou concurs, pentru angajarea a încă 4 auditori.
Astăzi, auditorii vor merge la primăriile din Vîrteșcoiu, Cîmpineanca, Suraia, Popești, Vînători și Urechești. „Am început misiunea de audit intern la primării și sperăm noi să iasă bine. Am ajuns la primăriile în cauză unde i-am prezentat de auditori primarilor, contabililor și secretarilor, care s-au arătat încântați. La acest moment auditul se va face pe taxe și impozite. Chiar dacă acum sunt doar 6 auditori, vom ține concurs pentru încă 4 posturi. Cu cei 10 auditori în total, fiecăruia îi va reveni un număr de 5-6 primării din județul nostru care au aderat la noi. Trebuie să își facă treaba corect și cinstit, profesionist spun eu, cu respectarea legislației în vigoare”, a spus Vasile Vatră.
Primarul comunei Gugești a adăugat că sarcina unui auditor este aceea de a verifica modul în care au fost cheltuiți banii administrațiilor publice locale, de a îndruma și a respecta legea finanțelor publice. De menționat este faptul că în cursul zilei de joi, 16 ianuarie, consiliul director al ACoR Vrancea se va întâlni cu conducerea Direcției de Finanțe Publice, pentru a discuta modul de repartizare a sumelor pentru echilibrarea bugetelor locale.