De la stresul termenelor limită până la poziția greșită în care stăm pe scaun, munca la birou ne predispune la numeroase probleme de sănătate. Business Insider a alcătuit o listă cu cele mai frecvente pericole la care ne expunem lucrând la birou.
1. Statul pe scaun în cea mai mare parte a zilei poate să ne scurteze viața. Statul pe scaun are o multitudine de efecte negative asupra sănătății. Pe lângă durerile constante de spate, umeri sau picioare, favorizează apariția obezității, a diabetului, a bolilor de inimă și a afecțiunilor muscularo-scheletice. Totuși, meseriile a 86% dintre americani necesită statul pe scaun întreaga zi de muncă.
2. Folosirea unui birou de tip „bandă de alergat” ne predispune la accidentări. Chiar dacă birourile cu bandă de alergat încorporată ajută la prevenirea obezității și a unor boli cardiace, folosirea acestora la muncă necesită mai multă concentrare și, implicit, crește nivelul de stres și riscul de accidentări la birou.
3. Săritul peste micul dejun mărește nivelul de stres. Prima masă a zilei nu trebuie neglijată. Riscurile includ tensiune arterială mărită, obezitate și probleme cardiace.
4. Mâncarea de tip fast-food este o alegere nefericită pentru masa de prânz. Mâncărurile de acest tip au însă un număr foarte mare de calorii, uneori dublu față de aceeași cantitate de mâncare sănătoasă, ceea ce favorizează obezitatea, iar procentul mare de grăsimi crește riscul bolilor cardiace.
5. Întâlnirile motivaționale pot deprima angajații. Uneori, angajatorii organizează activități de tip team-building sau întâlniri motivaționale, care să ridice moralul angajaților. Studiile arată însă că, prin constrângerea acestora să se simtă fericiți fără un motiv exact, angajații vor realiza cât de nefericiți sunt de fapt.
6. Aerul recirculat ne afectează plămânii. Aerul din interiorul clădirilor de birouri poate fi de până la 100 de ori mai dăunător decât cel din exterior. Tot felul de gaze, substanțe chimice, particule de mucegai, azbest și emisii toxice ale aerului condiționat sunt recirculate prin sistemele de ventilație ale clădirilor.
7. Imprimantele și fotocopiatoarele pot cauza boli de plămâni. Fotocopiatoarele pot să emită ozon dacă nu sunt curățate periodic și dacă nu le sunt înlocuite filtrele, provocând iritații și dureri în piept, chiar și în cantități foarte mici. Imprimantele pot provoca boli de plămâni din cauza particulelor de toner, care pot să fie inhalate și care pot ajunge relativ ușor în fluxul sanguin.
8. Electronicele ținute în poală pot provoca infertilitate. Laptopurile ținute în poală și nu pe birou pot provoca diverse probleme ale pielii.
9. Munca timp de mai mult de 10 ore pe zi poate să provoace un atac de cord.
10. Un program neconvențional de muncă favorizează creșterea în greutate și ridică nivelul hormonilor de stres. Persoanele care lucrează preponderent noaptea sunt supuse unui risc sporit de a se îmbolnăvi de diabet, cancer sau boli cardiace. Totodată, cei care se trezesc târziu au un nivel scăzut de leptină, un hormon care controlează apetitul și metabolismul, dar și un nivel crescut de cortizol, supranumit și hormonul stresului.
11. Ecranul computerului afectează vederea. Chiar dacă ecranele calculatoarelor nu emit radiații, efortul pe care îl depunem pentru a urmări informațiile timp de mai multe ore fără oprire are un efect negativ asupra vederii și cauzează migrene.
12. Expunerea îndelungată la prea multă lumină crește nivelul de stres, oboseala și tensiunea arterială. Supra-iluminarea provoacă mai multe probleme decât niște simple dureri de cap.
13. Plictiseala crește riscul de infarct sau atac cerebral. Persoanele care se declară constant plictisite prezintă un risc sporit de a se îmbolnăvi de boli cardiace sau de a suferi atacuri cerebrale și, în general, mor mai tinere decât ceilalți.
14. Tastaturile murdare sunt importante de infecție. Oamenii de știință au descoperit că, în unele cazuri, acestea au de până la cinci ori mai multe bacterii decât toaletele și pot prezenta chiar urme de E. Coli sau bacterii coliforme, ambele asociate cu toxiinfecțiile alimentare, sau stafilococi.
15. Microbii sunt peste tot la birou. Numărul mare de persoane care lucrează în același loc crește riscul de îmbolnăvire. Clanțele, butoanele lifturilor și ale imprimantelor, sau chiar strângerile de mână sunt o cale ușoară de transmitere a microbilor.
16. Scrisul la tastatură favorizează dezvoltarea sindromului de tunel carpian, care provoacă dureri ale încheieturilor și, în cazuri mai grave, ale brațelor. Uneori, acest sindrom poate să cauzeze afecțiuni permanente.
17. Termenele limită afectează capacitatea de învățare și memoria, cresc nivelul de stres, care, la rândul lui, afectează capacitatea de învățare și memoria. Acest tip de stres de scurtă durată poate să fie la fel de dăunător pentru organism ca o perioadă de stres lungă, de câteva săptămâni.
18. Å¢inerea mouse-ului în același loc crește riscul afecțiunilor cauzate de solicitări repetitive. Acest tip de leziuni apar atunci când tendoanele sunt supuse la efort prea mare pentru mai mult timp decât ar trebui.
19. Folosirea excesivă a smartphone-urilor poate să ducă la slăbirea încheieturilor. Persoanele care utilizează excesiv telefoanele pentru mesaje și email-uri sunt predispuse la oboseală musculară și la așa-numita „afecțiune Blackberry” a degetului mare, un tip de afecțiune cauzată de solicitări repetitive.
20. Pantofii inconfortabili pot duce la spasme musculare, dureri cronice de cap sau afecțiuni ale coloanei vertebrale. Tocurile înalte cresc încrederea în sine și autoritatea, dar, pe termen lung, cauzează afecțiuni care nu trebuie neglijate.