Telefoanele fixe din școli sunt, de multe ori, doar piese de decor deoarece secretarele nu se obosesc să răspundă atunci când acestea sună. Oficialii din cadrul Inspectoratului Åcolar Județean (ISJ) Vrancea se plâng că de multe ori, când încearcă să contacteze telefonic o școală, tefefonul sună în gol, deși programul de lucru ar trebui să fie în toi.
Potrivit celor de la ISJ, telefoanele sună degeaba în condițiile în care aproape toate școlile din județ au angajate secretare cu normă întreagă, iar programul lor de lucru începe la 8 dimineața. „Am sunat la școli nu la ore limită după-amiaza, ci la ore convenabile și nu găsești să răspundă nimeni la telefon. Sunt probleme, iar dacă vreți vă și spun școlile. Vă rog frumos, când dăm telefon, ne trebuie o informație și nu găsești pe nimeni la școală. Acest lucru se întâmplă mai mult în mediul rural, mai puțin în urban. Åtiu câți secretari sunt cu normă întreagă și câți cu jumătate de normă. Majoritatea au normă întreagă, iar cei din mediul rural au programul tot până la ora 16.00”, a spus inspectorul școlar Radu Emil.
Mai mult, inspectorul școlar general adjunct Luminița Balaban le-a sugerat directorilor de școli să aibă în permanență telefonul mobil la îndemână, pentru a putea fi contactați la orice oră. „Pentru siguranță ar trebui să fie un telefon de serviciu, care să fie atât la secretariat cât și la director și care trebuie să funcționeze pe toată durata zilei, adică 24 din 24”, a spus inspectorul școlar general adjunct Balaban.
Åcolile nu stau rău doar la capitolul comunicare telefonică. Nici căsuțele de e-mail nu sunt verificate prea des de directori, deși prin intermediul lor sunt transmise informații foarte importante pentru activitatea școlară. „Consultați mail-urile, citiți tot ce scrie acolo. Când am trimis un mail despre fișa postului, unii nu au citit. Citiți tot ce scrie acolo și consultați în fiecare zi poșta electronică pentru că întotdeauna primiți acolo multe informații de la Inspectoratul Åcolar”, a precizat inspectorul școlar Radu Emil.