Protecția Consumatorilor le recomandă vrâncenilor să încheie contracte sau note de comandă atunci când achiziționează diverse servicii de la agenți economici. Aceste documente pot atesta relația între comerciant și client, putând fi folosite în cazul în care nu sunt respectate caracteristicile serviciilor achiziționate.
Recomandările au fost făcute în baza constatărilor din ultima lună, când comisarii de la Protecția Consumatorilor au soluționat 44 de petiții din partea consumatorilor vrânceni, nemulțumiți de calitatea bunurilor și serviciilor achiziționate. Conducerea Protecției Consumatorilor arată că „șase petiții nu au putut fi soluționate din lipsă de date sau documente care să dovedească cele afirmate de petenți”. Alte 17 petiții au fost soluționate fie pe cale amiabilă, fie în urma unor verificări efectuate de comisarii de la Protecția Consumatorilor.
În total, s-au acordat despăgubiri reprezentând reparații, înlocuiri ale produselor neconforme, restituiri ale contravalorii produselor reclamate, în valoare totală de 8.200 lei. „Mulți consumatori se prezintă la CJPC Vrancea nemulțumiți de calitatea sau caracteristicile unui produs sau unui serviciu, de exemplu un mobilier sau o tâmplărie PVC cu geam termopan realizate la comandă. Însă, consumatorii nu pot proba faptul că au achiziționat acele produse sau servicii de la operatorul economic reclamat ori că au comandat produsele cu alte caracteristici decât cele livrate, neavând o notă de comandă sau un contract semnate anterior. Pentru a putea soluționa petițiile, comisarii de protecție a consumatorilor verifică aspectele sesizate în funcție de documentele existente, de prevederile legale, păstrându-și obiectivitatea pe parcursul cercetării”, a afirmat Dumitru Dilă, comisarul șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Vrancea.