Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

Amenzi de mii de lei pentru producătorii de gogoşi şi covrigi


   Comisarii de la Protecția Consumatorilor au aplicat trei amenzi de șase mii lei producătorilor de gogoși, covrigi și alte produse de patiserie care nu au respectat regulile referitoate la modul de comercializare, etichetare, prezentare și publicitate. Au fost verificați 12 producători, din orașele, dar și din satele județului, fiind constatate nereguli la 10 dintre aceștia.
    De exemplu, la un supermarket din Focșani nu s-a putut face dovada încadrării în termenul de valabilitate de 24 ore, afișat la raft, deoarece nu existau rapoarte de producție pentru verificare. De asemenea, au fost constatate cazuri în care nu erau respectate temperaturile de păstrare și depozitare impuse de producători prin etichetare, respectiv produse de patiserie durabilă expuse la temperatura mediului ambiant, mai mare decât limita de 18 – 25 șC impusă de producători. „Cantitatea de pâine și produse de panificație verificată a fost de 560 kg,  dintre care 310 kg prezentau diverse abateri de la prevederile privind protecția consumatorilor. În urma controalelor efectuate, s-au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare a 162 kg gogoși, covrigi și produse de patiserie cu abateri de etichetare, în valoare totală de 2.507 lei și s-au aplicat 9 avertismente și 3 amenzi contravenționale în valoare de 6.000 lei”, au anunțat comisarii de la Protecția Consumatorilor.
    În urma controalelor, conducerea Protecției Consumatorilor Vrancea le recomandă consumatorilor să urmărească gradul de prospețime al covrigilor, gogoșilor și produselor de patiserie neambalate, care ar trebui să fie consumate în 24 ore „și să nu cumpere produse cu miros și culoare modificate, cu pete de mucegai, aspect de vechi”. „Oferta în acest domeniu este foarte diversificată, în ultimii ani s-au înființat foarte multe unități de acest gen. Consumatorii ar trebui să cumpere produse doar din locuri autorizate, amenajate special pentru această activitate, să solicite și să păstreze bonul de casă, pentru a putea proba în cazul în care doresc să reclame calitatea sau siguranța unui produs. Cei care preferă produsele preambalate să acorde atenție etichetelor și să le refuze pe cele neetichetate”, a afirmat comisarul șef adjunct al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor, Dumitru Dilă.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?