Revistele pentru adulți, precum Playboy și Penthouse, nu vor mai fi vândute în bazele armatei și aviației americane, din cauză că ele nu își găsesc cumpărători în aceste unități militare. „Comparativ cu alte publicații, vânzările titlurilor pentru aduți (în rețeaua Army and Air Force Exchange Service) au scăzut cu 86% față de 1998”, a declarat purtătorul de cuvânt al Army, Antwan C. Williams. El a precizat că, la fel ca în cazul civililor, a crescut interesul personalului din unitățile militare americane pentru dispozitivele digitale, pentru a putea accesa conținut virtual, fapt care a determinat o scădere a cererii pentru ziarele și revistele tipărite, informează huffingtonpost.com.
Astfel, rafturile eliberate în magazinele din rețeaua Army and Air Force Exchange Service vor fi ocupate de echipamente electronice și aparatură care permite accesarea conținutului digital. Potrivit propriului site, Army and Air Force Exchange Service este al 43-lea cel mai mare retailer din SUA, cu vânzări anuale de 9,2 miliarde de dolari. Printre revistele pentru adulți care nu vor mai fi disponibile în aceste baze militare se numără Playboy, Penthouse, American Curves și Tattoo. Åi alte publicații, precum The Saturday Evening Post și SpongeBob Comics, vor fi eliminate din această rețea de distribuție.
În ultima perioadă, grupul Morality in Media, care luptă împotriva pornografiei, a desfășurat o campanie de eliminare a materialelor cu conținut sexual din unitățile militare. Reprezentanții grupului consideră că pornografia încurajează „exploatarea sexuală” și este o sursă pentru creșterea numărului de agresiuni în rândul militarilor.
În luna iunie, Morality in Media i-a trimis o scrisoare secretarului american al Apărării, Chuck Hagel, prin care îi solicita acestuia să aplice o lege din 1996 (Military Honor and Decency Act), prin care este interzisă comercializarea și închirierea unor tipuri de materiale cu conținut pornografic.