Filiala de Cruce Roșie Vrancea se află la un pas de a transforma proiectul „Cuptorul de pâine de la Burcioaia”, finanțat de Petrom, într-o afacere socială de succes, în sprijinul comunității adjudene. Echipa de proiect a formulat concluziile studiului de piață impus în această etapă de organizatorii Programului „Fabricat în țara lui Andrei”, acestea fiind dezbătute în prezența reprezentanților celor opt localități selectate pentru realizarea studiului, reprezentanților partenerului principal Municipiul Adjud precum și a câtorva reprezentanți din domeniul panificației. Din cei 20 de finaliști selectați, la nivel național, în această competiție vor rămâne doar zece, ce vor fi anunțați în perioada 25 noiembrie – februarie 2015. Ei vor primi granturi în valoare de până la 32.000 de euro fiecare și vor intra într-un program de consiliere de tip incubare de afaceri sub îndrumarea experților „Fabricat în țara lui Andrei”.
Proiectul „Cuptorul de pâine Burcioaia” este unul din cele 20 din țară selectate de Petrom pentru a intra în finală. „După efectuarea studiului de prefezabilitate, în ve-derea obținerii unor informații cu privire la introducerea pe piața locală și județeană a produselor Crucii Roșii Vrancea, organizația a întreprins o cercetare de tip cantitativă, urmărindu-se caracterizarea în amănunt a fiecărui segment de piață, cu precădere a celor care se adresează filialei prin produsele sale, segmentare obținută pe baza opiniilor, atitudinilor și comportamentelor persoanelor fizice și a reprezentanților persoanelor juridice cu privire la această temă. În vederea obținerii datelor primare s-a utilizat ancheta, și anume ancheta pe bază de sondaj, metoda aleasă pentru a obține informații într-un timp relativ scurt, cu cheltuieli relativ reduse și cu o bună acuratețe. La baza anchetei a stat sondajul, iar culegerea datelor s-a făcut prin intermediul interviurilor față în față, aplicate unui eșantion la nivelul persoanelor fizice”, a declarat Rodica Davidean, directorul Filialei de Cruce Roșie Vrancea.
Populația cercetată în cadrul studiului realizat de instituția de caritate vrânceană a fost formată din 384 persoane fizice și juridice, care au minim studii generale, orice nivel de venituri și vârsta peste 18 ani. Chestionarul a fost aplicat la nivelul a opt localitati, și anume Adjud și Burcioaia, dar și șase zone învecinate acestora, rurale : Pufești, Păunești, Homocea, Tănăsoaia, Corbița, Podu Turcului. „Pentru intervievarea persoanelor fizice, a fost ales ca spațiu de aplicare a chestionarelor, proximitatea unor ma-gazine de profil unde șansa de a întâlni persoane ce aparțin grupului țintă al filialei este cea mai mare. Așadar, la nivelul fiecărei localități au fost aplicate chestionarele în proximitatea unui magazin local care distribuie produse de panificație, dar și în alte locuri. Chestionarele au fost aplicate, în general, în intervalul orar 16.00 – 20.00. Selecția persoanelor s-a făcut în mod arbitrar, eșantionul alcătuindu-se din persoane alese arbitrar de către operatorul de interviu sau din persoane care s-au oferit voluntar”, a detaliat Rodica Davidean.
Ce produse de panificație preferă vrâncenii intervievați
Rezultatele studiului realizat de operatorii Crucii Roșii Vrancea în cele opt localități amintite arată că 98% din cei intervievați cumpără cel mai des, dintre produsele de panificație de pe piață, pâine. Pentru 61% dintre ei aceasta este un produs alimentar de bază, 34% consideră că e de strictă necesitate în timp ce 5% au fost de părere că se poate trăi și fără. Totodată, 70% din respondenți au spus că preferă franzela făcută din făină albă, 16% pâine din făină neagră, iar 5% pe cea din amestec de cereale. Din studiu reiese că 84% din cetățenii care au răspuns chestionarului cumpără pâine zilnic, 13% la două sau trei zile, 1% săptămânal iar 2%, mai rar. Gustul pâinii primează față de forma ei pentru 75% din respondenți, în timp ce 95% au declarat că sunt foarte interesați de conținutul pâinii (din ce este produsă) iar pe 70% îi interesează modul de producere al acesteia (bio, ecologic, etc.).
Cele mai multe dintre persoanele chestionate (74%) au spus că achiziționează pâine pentru toate mesele zilei, 12% doar pentru micul dejun, 10% pentru prânz și doar 4% pentru cină. Pentru 66% dintre respondenți, distanța față de casă a locului de unde cumpără pâine este foarte importantă, tot atâția declarând că preferă să cumpere din magazin universal, în timp de 15% achiziționează pâinea direct de la brutărie iar 12% de la magazine de profil panificație. Prefe-rată este pâinea care costă între 1 și 1,5 lei (65%) însă 19% sunt dispuși să cheltuiască pentru o pâine și între 1,5-2 lei, 38% spunând că de regulă, cumpără câte două pâini simultan.
Studiul realizat de instituția de caritate vrânceană a relevat faptul că ideea de a veni aproape de oameni cu afa-cerea socială „Cuptorul de pâine Burcioaia” este una corectă, 66% din respondenți considerând că este importantă și foarte importantă distanța dintre punctul de cumpărare a pâinii și casă.