Neatenția la semnarea contractelor cu firmele care asigură utilități publice poate provoca plata unor sume însemnate din bugetul familiei. De acest lucru s-a convins un focșănean care a fost debranșat de Distrigaz pentru că nu și-a schimbat perioada de consum la apartament și, ulterior, nu a plătit la timp factura la gaze. Deoarece apartamentul nu este locuit decât câteva luni pe an, focșăneanul a crezut că nu va avea probleme cu plata acestor facturi. El nu a luat însă în calcul consumul centralei termice de apartament din perioada iernii. Constantin S. locuiește acum la Slobozia Ciorăști și în această primăvară s-a trezit că Distrigaz i-a sigilat contorul deși, spune el, avea toate facturile la zi. Bărbatul spune că anul trecut a fost plecat în Italia pentru câteva luni, iar în perioada iernii nu a locuit nimeni în apartament. „Chiar dacă a funcționat centrala, pentru că se declanșează automat, nu sunt decât cîțiva metri cubi și se putea compensa din sumele mai mari pe care le-am plătit anterior. Câteva luni din 2012 am fost plecat din țară, în Italia, la copil. De ce trebuie să plătesc debranșarea și rebranșarea? Mai degrabă stau cu butelia”, spune bărbatul. Constantin S. a făcut sesizare către Distrigaz, către Protecția Consumatorilor însă nu a fost mulțumit de răspuns. „Mi s-a spus că așa este prevăzut în contract”, a precizat bărbatul.
Oficialii GDF Suez Energy România spun că a fost sigilat contorul de la apartamentul focșăneanului pentru o factură restantă de 130 lei. „În data de 14.02.2013 i s-a transmis, prin corespondență poștală, clientului respectiv, preavizul de plată privind debitul scadent de 130,00 lei. Nu a fost înregistrată nicio sesizare din partea clientului privind detalii referitoare la acest preaviz”, menționează oficialii companiei într-un răspuns către „Monitorul de Vrancea”.
Aceștia au precizat că, în 2009, a fost modificat contractul de furnizare a gazelor, iar conform acestuia facturarea se face lunar. „De la modificarea contractului de furnizare gaze, respectiv 01.10.2009 și până în prezent, facturarea s-a realizat lunar, conform programului de consum din contractul de furnizare gaze. Analizând situația consumului înregistrat, am constatat că există consum de gaze la imobil în toată această perioadă”, spun oficialii GDF Suez Energy România, precizând că focșăneanul trebuia să anunțe compania despre „stabilirea unui alt program de consum adaptat necesităților sau pentru orice detalii referitoare la facturarea consumului”. Abia după ce a fost sigilat contorul a fost reînnoit și contractul pentru furnizarea gazelor naturale. „În data de 03.04.2013 clientul respectiv a reclamat facturarea taxelor de deconectare-reconectare, fiind nemulțumit că s-a sistat furnizarea gazelor. Clientul a susținut că nu locuiește în imobil, dar nu a anunțat reprezentanții companiei privind acest lucru decât după sigilarea contorului de gaze naturale”, au încheiat oficialii GDF SUEZ Energy România.