Absolvenții de clasa a VIII-a au susținut ieri prima probă din cadrul examenului de Evaluare Națională, cea la Limba Română. Potrivit oficialilor din cadrul Inspectoratului Åcolar Județean Vrancea, la această probă au fost înscriși 2.906 absolvenți de clasa a VIII-a. Dintre aceștia, s-au prezentat la examen 2.782 de elevi, restul de 124 fiind declarați respinși.
Examenul a debutat fără incidente, iar subiectele propuse nu i-au pus în dificultate pe candidați. „Subiectele au fost ușoare, nu exagerat de grele, așa cum se aștepta toată lumea. Am lucrat la clasă cu profesorii aceste subiecte și chiar le mulțumesc profesorilor pentru ajutorul pe care ni l-au dat. Au fost subiecte pentru toți elevii, și pentru cei mai bine pregătiți și pentru cei mai puțin pregătiți”, a spus George Cătănoiu, absolvent al clasei a VIII-a de la Åcoala „Anghel Saligny” din Focșani.
De altfel, mai toți elevii au spus la ieșirea din sala de examen că subiectele au fost accesibile. Ei spun că se așteptau la cerințe mai dificile și speră că vor obține rezultate foarte bune. „Nu a fost nimic greu, totul a fost foarte ușor. M-am pregătit cu o săptămână înainte dar pregătirea a fost mai mult degeaba pentru că eu știam deja. Mă așteptam la subiecte mai grele dar a fost surprinzător de ușor, am terminat de rezolvat într-o oră și jumătate. Emoțiile mai mari le am pentru matematică, deoarece nu mă prea descurc și este o materie mult mai grea”, a spus Aura Boțîrleanu, absolventă a Åcolii Nr. 3 din Focșani.
Elevii au avut de rezolvat varianta 10. Aceștia au primit, la primul subiect, un fragment din opera „Durerile lumii”, de Alexandru Vlahuță. Ei au avut de indicat antonime pentru trei cuvinte din text, de explicat rolul unei virgule, de transcris două cuvinte care se referă la timpul în care se petrece acțiunea, de menționat două trăsături ale genului epic, de prezentat în 30-50 de cuvinte rolul unei secvențe din text. La subiectul al doilea, elevii au avut un text la prima vedere, la care li s-a cerut să formuleze câte un enunț în care să precizeze anumite aspecte ale fragmentului dat, să menționeze valoarea morfologică a trei cuvinte, să precizeze funcția sintactică a două cuvinte, să menționeze felul unei subordonate, să construiască o frază cu două propoziții în care să existe o propoziție subordonată predicativă, introdusă prin adverbul relativ „cum” și să redacteze o compunere de 80-150 de cuvinte.
Elevii vor susține joi, 27 iunie, proba la matematică
Inspectoarea de limbă română din cadrul ISJ Vrancea a declarat la finalul acestei probe că subiectele au respectat programa și orice elev cu un minim de pregătire s-ar fi descurcat. „Subiectele au fost conform programei și modelelor publicate pe site-ul Ministerului Educației Naționale încă din toamnă. Nimic nu poate să ridice probleme elevilor. Ei s-au descurcat în măsura în care și-au dezvoltat competențele în cei patru ani de gimnaziu”, a precizat inspectoarea Silvia Chelariu.
Evaluarea națională la clasa a VIII-a va continua joi, 27 iunie, cu proba de matematică. Notele obținute de elevi la examenul de Evaluare Națională contează la admiterea la liceu. Elevii vor fi repartizați la licee computerizat, în baza opțiunilor înscrise pe fișa personală, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere pentru fiecare liceu în parte.