Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784

Locuitorii unui cartier din Panciu se plâng că nu au apă


   Mai mulți locuitori din cartierul păncean Satu-Nou se plâng de faptul că, de mai multe zile, nu au apă rece la robinete. Potrivit acestora, cele mai afectate străzi sunt Oituz, Grivița sau Avram Iancu. Oamenii spun că situația durează de aproximativ o săptămână și susțin că nimeni nu le-a dat nicio explicație. „Problemele au apărut cam de o săptămână și jumătate. Nu avem presiune la apă. Până la ora 12.00, ea curge cum mai curge, dar de la prânz, până spre seară, ori nu mai curge deloc, ori nu are presiune. Nu pot să spăl rufe la mașina automată și nici să trag apa la toaletă. Mai mult, dacă nu faci baie până cel târziu la 10 seara, riști să rămâi nespălat, pentru că, până dimneață, apa se oprește de tot”, spune Isac Valentin, care locuiește pe strada Avram Iancu.
    Acesta mai afirmă că, deși a sesizat atât administrația locală, cât și societatea CUP SA, Sucursala Apă-Canal Panciu, nimeni nu a justificat în niciun fel situația existentă. „I-am adus la cunoștință și domnului primar Petre ceea ce se întâmplă la noi, dar mi-a zis că nu e de competența Primăriei, iar de la CUP mi s-a spus că e secetă și că nu e apă, dar dacă vorbim de pe acum despre secetă, ce să mai spunem la vară?”, se întreabă Valentin Isac.
    Contactat de reporterii noștri, directorul Sucursalei Apă-Canal, Florin Velișcu, a declarat că problemele reclamate sunt cauzate de consumul foarte mare de apă din ultimele zile. „Este prima dată, de la înființarea sucursalei, deci din ultimii 5 ani, când înregistrăm un consum atât de mare la apă în luna mai. Dacă anul trecut ne plângeam din cauza secetei, că nu avem apă suficientă, acum pot să afirm că pompăm la capacitate ma-ximă din ambele surse, respectiv Chetroaia și Călimănești, deci vina pentru situația creată nu ne aparține”, a explicat Florin Velișcu.
    Acesta a adăugat că, în această perioadă, foarte mulți proprietari din Satu-Nou și nu numai, folosesc apa potabilă pentru irigarea grădinilor, fapt care justifică, în mare măsură, consumul înregistrat în ultimele zile. Florin Velișcu a recunoscut că presiunea apei mai este influențată și de nivelul la care este amplasată gospodăria și că, în acest sens, favorizată e cea care se află la cel mai mic nivel. „În cazul în care consumul este foarte mare într-o anumită zonă, se poate întâmpla ca, în alta, presiunea să fie scăzută”, a precizat acesta.
    Directorul Sucursalei Apă Canal Panciu a mai declarat că, dacă s-ar fi efectuat lucrări în zonă, acest lucru ar fi fost anunțat fie pe site-ul CUP SA fie prin comunicate de presă, iar dacă ar fi fost vorba despre intervenții minore, acestea s-ar fi rezolvat la ore când populația nu ar fi fost afectată de sistarea furnizării apei.
    Florin Velișcu ne-a mai spus că reprezentanții CUP SA nu le pot impune oamenilor ce să facă cu apa pe care o primesc din rețeaua publică de distribuție, deși consumatorii ar trebui să înțeleagă că unele probleme pot fi cauzate chiar de felul în care folosesc această apă. „Noi nu le putem impune oamenilor ce să facă, pentru că ei plătesc apa. Noi înțelegem că, ei dacă își pun în grădină un răsad și nu e ploaie, el trebuie udat. În plus, dacă omul plătește apa consumată, nu putem să-i impunem restricții. În aceste condiții, nu ne rămâne să ne gândim la spiritul civic al oamenilor, în sensul că, dacă fiecare ar fi conștient că apa trebuie consumată cu măsură, ar fi mai puține probleme”, a mai spus Florin Velișcu.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?