Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784

Şoferii care nu-şi plătesc amenzile de circulaţie rămân fără permis


   Åžoferii care nu-și achită amenzile de circulație ar putea rămâne fără permisul de conducere. Ministerul Afacerilor Interne a supus dezbaterii publice un proiect, care printre altele, vizează și „introducerea sancțiunii suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule în cazul nerespectării obligației de a achita amenda contravențională în termenul prevăzut de lege”. Numărul celor care nu-și achită amenzile de circulație este foarte mare. Primarul comunei Slobozia Bradului ne-a spus că locuitorii comunei au de achitat amenzi în cuantum de 8 milioane lei. El spune că măsura este bună.

   Åžoferii care nu-și achită amenzile de circulație ar putea rămâne fără permisele de conducere. Potrivit polițiștilor Serviciului Rutier Vrancea, numărul șoferilor care nu semnează procesele verbale sau le rup, care nu-și achită sancțiunile, spunând că nu pot fi obligați să le achite este foarte mare. Situația s-ar putea schimba.
   Ministerul Afacerilor Interne a supus dezbaterii publice proiectul pentru modificarea și completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului numărul 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Proiectul reglementează mai multe aspecte printre care și „introducerea sancțiunii suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule în cazul nerespectării obligației de a achita amenda contravențională în termenul prevăzut de lege”.
   Potrivit informațiilor primite de la polițiști, dacă acest proiect va fi aprobat, măsura reținerii permisului de conducere pentru 30 de zile nu va fi aplicată celor care nu au achitat o sancțiune, ci șoferilor care au datorii foarte mari.

Romii de la Slobozia Bradului au acumulat datorii imense

   Numărul șoferilor care nu dau doi bani pe sancțiunile pe care le primesc pentru abateri la legea circulației este foarte mare. Numai la Slobozia Bradului, primăria are de încasat 8 milioane lei. Primarul Valerică Zamfirescu ne-a spus că măsura este bună, dar nu suficientă pentru a-i determina pe cei cu datorii să-și achite debitele. „Avem de încasat 80 miliarde lei vechi din amenzi de circulație. Ei primesc sancțiuni, nu le plătesc și se adună. Numai în luna decembrie au fost 3.000 de amenzi aplicate și neachitate. Măsura este extraordinară dacă va fi pusă în aplicare. Cred totuși că ar trebui să le fie reținut și permisul și certificatul de înmatriculare al mașinii sau să le fie pus sechestru pe mașină până la achitarea amenzii. Își pot pune șofer și tot nu plătesc. În alte state așa se procedează, iar oamenii sunt obligați să plătească. Noi nu avem legi. Am vrut să transformăm amenzile în muncă în folosul comunității. Am avut cel mai mare număr de dosare din țară depuse în acest sens. A mers până a aflat unul că dacă refuză să vină la muncă, se transformă din nou în amendă și s-a terminat. Am făcut o analiză la Asociația Comunelor și dacă ar fi strânse sumele acumulate din amenzi, PIB-ul ar fi de 3,4 ori mai mare”, a explicat Valerică Zamfirescu.
   Numărul amenzilor neachitate este foarte mare și în alte comune, dar și în orașe, după cum ne-au spus polițiștii.

Polițiștii și unii dintre șoferi spun că măsura este bună

   Polițiștii Serviciului Rutier ne-au spus că măsura este bună și că ar fi bine să fie pusă în aplicare. Ei ne-au declarat că numărul celor care nu-și achită amenzile este mare și sunt de părere că fiecare greșeală trebuie plătită. Polițiștii vrânceni cred că dacă proiectul va fi aprobat, șoferii vor fi mai disciplinați.
   Åži unii dintre conducătorii auto sunt de acord cu propunerea. „Nu este o măsură rea, numai să fie pusă în aplicare. Am primit și eu două, trei sancțiuni de când sunt șofer și le-am achitat. Dacă greșești trebuie să plătești. Åžtiu că sunt unii care nu au nicio treabă și acumulează datorii imense. Trebuie o lege care să-i facă să înțeleagă că este o obligație care trebuie îndeplinită. Nu sunt de acord să rupi procesul verbal, să nu-l semnezi și altele. Dacă nu ai centură, plătești pentru asta, dacă vorbești la telefon, la fel. Așa cred că oamenii ar fi mai responsabili și nu ar mai spune  nu plătesc că nu are nimeni ce să-mi facă. Cu măsura asta nu sunt de acord, cei care sunt mereu contra și cred mereu că au dreptate”, ne-a spus Nelu Panait, un conducător auto.

Alte aspecte reglementate de proiect

   Alte aspecte reglementate de proiectul supus dezbaterii publice de către Ministerul Afacerilor Interne fac referire la „instituirea obligației persoanelor cu domiciliul sau reședința în România, care conduc pe drumurile publice un vehicul înmatriculat în alt stat, de a prezenta, la cererea polițistului rutier, pe lângă documentul de identitate sau, după caz, permisul de conducere, documentul de înmatriculare ori de înregistrare a vehiculului condus, documentele referitoare la bunurile transportate și un document doveditor al titlului cu care este deținut vehiculul. Acest ultim document va fi însoțit de traducerea în limba română, în original, efectuată de către un traducător autorizat a cărui semnătură a fost legalizată”.
   De asemenea, datele referitoare la autovehicul și documentul doveditor al titlului cu care este deținut trebuie să fie înscrise în evidența autovehiculelor sau remorcilor înmatriculate în alte state, care se ține de către poliția rutieră, iar autovehiculele și remorcile înmatriculate în alte state, deținute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul sau reședința în România, să poată circula pe drumurile publice pentru o perioadă de maximum 30 de zile de la data dobândirii titlului.

11 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?