Conducerea Åcolii ,,Ion Basgan” din Focșani va înainta un memoriu Prefecturii județului Vrancea, dar și ministrului Educației, Remus Pricopie, cu propuneri pentru sporirea siguranței în școli, după ce, lunea trecută, la Åcoala nr.7 din Focșani un profesor a fost bătut de familia a doi elevi, chiar în timpul orei de curs.
Directorul Åcolii nr. 2, Tiberiu Dima, își motivează această inițiativă prin prisma faptului că pentru funcționarea sistemului educațional este nevoie nu doar de cadre didactice pregătite și metodologii pliate pe realitate, dar mai ales este nevoie de un climat de siguranță. În memoriu sunt propuse spre adoptare patru măsuri.
Prima vizează înlocuirea termenului de ,,învățământ obligatoriu” cu denumirea de ,,învățământ gratuit”. Astfel se va crea în subconștientul elevilor noțiunea de respect în sensul că, potrivit memoriului, ,,numai cei ce respectă școala să beneficieze de gratuitate”. Directorul Åcolii ,,Ion Basgan” precizează că în realitate sintagma ,,învățământ obligatoriu” nu este cea mai inspirată pentru că niciun copil nu poate fi dus cu forța la școală, iar aceeași realitate arată că există în secolul XXI foarte mulți copii analfabeți.
Al doilea punct al memoriului se referă la crearea ,,Fișei comportamentale a elevului” care să reprezinte un fel de cazier. ,,Fișa psiho-pedagogică e susceptibilă de interpretări savante și suferă de pericolul etichetării elevilor din punct de vedere intelectual, și, deci, poate fi contestată. Fișa comportamentală, descrie fapte, care pot fi probate cu documente, elaborate de Consiliul Profesoral și Consiliul de Administrație. Elevul și părinții lui vor fi mai atenți la capitolul disciplină”, se arată la punctul 2 al memoriului.
Dima militează totodată pentru sancționarea elevilor care manifestă un comportament deviant, dar și pentru adoptarea unor măsuri în cazul profesorilor care au un comportament agresiv sau nepotrivit în relația cu elevii săi.
În ultimul punct al memoriului se solicită alocarea a minim 6% din PIB pentru educație, potrivit legislației în vigoare. ,,Pentru buna funcționare a unei școli, nu este suficient să avem cadre didactice bine pregătite și o bază materială bună, ci și instrumente de lucru, legi și metodologii, bine gândite, flexibile, demne de secolul XXI, la realizarea cărora trebuie să fie consultați și cei ce predau în învățământul primar și gimnazial. Climatul de siguranță și respect reciproc dintr-o școală este fundamental pentru un proces educațional eficient. Nu credem că înființarea de comisii și redactarea de planuri de măsuri, ca în vremea comunismului, pot oferi soluția optimă în atingerea acestui obiectiv”, a precizat în memoriul său, directorul Tiberiu Dima.
Documentul integral îl puteți citi AICI