Pentru obținerea pașaportului simplu electronic de către persoanele majore sunt necesare următoarele documente: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original și în fotocopie. Cartea de identitate provizorie, precum și cartea de identitate model nou trebuie însoțite de certificatul de naștere, în original și în fotocopie, chitanță taxă consulară, care se achită la C.E.C Bank sau Trezorerie, în valoare de 32 lei și chitanță taxă pașaport simplu electronic, care se achită la C.E.C. Bank, în valoare de 244 lei. De asemenea, solicitanților le trebuie și pașaportul anterior, în cazul în care acesta există.
Documentele se depun personal de către solicitanți, iar cererea se emite automat, la ghișeu, odată cu depunerea documentelor. Atunci când depune cererea, solicitantului i se preiau impresiunile digitale și imaginea facială. Sunt exceptate de la obligația de furnizare a impresiunilor digitale persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă. Termenul de soluționare a cererii este de 14 zile calendaristice, iar valabilitatea pașaportului simplu electronic este de 5 ani.
Documente pentru pașaportul copilului sub 14 ani
În cazul minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani sunt necesare următoarele documente pentru obținerea pașaportului simplu electronic: certificatul de naștere al minorului în original și copie, documentele de identitate ale părinților, al reprezentantului legal, sau, după caz al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original și copie. De asemenea, sunt necesare chitanța taxă consulară, care se achită la CEC Bank sau Trezorerie în valoare de 32 lei, și chitanța taxă pașaport simplu electronic, care se achită la CEC Bank, în cuantum de 244 lei. Dacă minorul a mai avut pașaport, acesta trebuie prezentat lucrătorilor de la ghișeu.
La depunerea documentelor, prezența minorului și a ambilor părinți este obligatorie. Documentele se depun de către părinți, părinte, reprezentant legal sau persoana împuternicită. Cererea se emite automat la ghișeu, odată cu depunerea documentelor. La depunerea cererii, minorului i se preiau impresiunile digitale și ima-ginea facială, minorii cu vârsta sub 6 ani fiind exceptați de la obligația de furnizare a impresiunilor digitale. Termenul de valabilitate al pașaportului electronic este de 5 ani pentru minorii care au împlinit 6 ani, iar pentru cei care au sub 6 ani, valabilitatea pașaportului simplu electronic este de 3 ani.
Documente pentru pașaportul copilului peste 14 ani
În cazul copiilor care au împlinit 14 ani și vor pașaport simplu electronic cererea se emite automat, la ghișeu, odată cu depunerea documentelor. La depunerea cererii, solicitantului i se preiau impresiunile digitale și imaginea facială, excepție făcând persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă. Documentația necesară trebuie să cuprindă cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate în termen de valabilitate, în original și în fotocopie. Cartea de identitate provizorie, precum și cartea de identitate model nou trebuie însoțite de certificatul de naștere, în original și în fotocopie, declarații de acord ale părinților/părintelui/ reprezentantului legal, pentru minorii căsătoriți în condițiile legii, nu mai sunt necesare aceste declarații. Atunci când decla-rațiile de acord se dau la ghișeu, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale părinților, al unuia dintre părinți sau al reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate, în original și în fotocopie. De asemenea, mai este nevoie de chitanța taxă consulară, care se achită la CEC sau Trezorerie în cuantum de 32 lei și chitanța taxă pașaport simplu electronic, care se achită la CEC, în cuantum de 244 lei. De asemenea, în cazul în care solicitantul a mai avut pașaport, acesta trebuie anexat la dosar. Documentele se depun personal de către minor, în prezența ambilor părinți sau a reprezentantului legal. Termenul de va-labilitate al pașaportului simplu electronic pentru această categorie de minori este de 5 ani.
Documente necesare pentru obținerea pașaportului simplu temporar
Persoanele majore, care solicită eliberarea unui pașaport simplu temporar au nevoie de cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original și în fotocopie. Cartea de identitate provizorie, precum și cartea de identitate model nou trebuie însoțite de certificatul de naștere, în original și în fotocopie, chitanța taxă consulară, care se achită la CEC sau Trezorerie în cuantum de 32 lei, chitanța taxă pașaport simplu temporar, care se achită tot la CEC, în valoare de 84 lei și chitanța privind achitarea tarifului suplimentar pentru eliberarea pașaportului simplu temporar, care se achită tot la CEC sau Trezorerie, în valoare de 100 lei. Cererea se emite automat, la ghișeu, odată cu depunerea, iar valabilitatea acestui pașaport este de 12 luni.
Copiii sub 14 ani
Cei care au copii care nu au împlinit vârsta de 14 ani și vor un pașaport simplu temporar pentru aceștia, au nevoie de certificatul de naștere al minorului, în original și în fotocopie, documentele de identitate ale părinților sau al unuia dintre părinți, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original și în fotocopie. De asemenea, mai este nevoie de chitanța taxă consulară care se achită la CEC sau Trezorerie în valoare de 32 lei, chitanța pașaport simplu temporar în cuantum de 84 lei și chitanța privind achitarea tarifului suplimentar pentru eliberarea pașaportului simplu temporar de 100 lei. Este nevoie și de pașaportul anterior al minorului, în cazul în care acesta a avut. Prezența minorului și a părinților este obligatorie la ghișeu. Cererea se emite automat, la ghișeu, odată cu depunerea documentelor, iar termenul de soluționare este de 3 zile lucrătoare. Valabilitatea pașaportului simplu temporar este de 12 luni.
În prezent termenul de eliberare este redus la 2 ore, pentru persoanele care nu dispun de timpul necesar pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic, în cazul în care titularul declară în scris că urmează să călătorească în state în care există stare de beligeranță ori conflict diplomatic și are aplicată în pașaportul simplu sau în pașaportul simplu electronic o ștampilă ori o viză eliberată de statul cu care țara în care călătorește se află în conflict, când titularul deține pașaport simplu sau pașaport simplu electronic care conține vize valabile, dar filele au fost epuizate, când titularul a depus pașaportul simplu sau pașaportul simplu electronic pentru obținerea unor vize și trebuie să călătorească urgent în străinătate, dar și când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii, concursuri oficiale, pentru a urma un tratament medical fără de care viața îi este pusă în pericol și nu există timpul necesar.
Cererile pot fi depuse în zilele de luni, marți, joi și vineri în intervalul orar 8.30 – 16.30, iar miercurea în intervalul orar 8.30-18.30. Același program este valabil și pentru eliberarea pașapoartelor.