Prețul unui bilet pentru călătoria cu mijloacele de transport în comun, în Focșani, s-ar putea majora de la 1,5 la 1,7 lei. Reprezentanții Societății de Transport Public Local (TPL) au solicitat consilierilor locali aprobarea creșterii de tarif. Åeful TPL, Ion Diaconu, susține că majorarea se impune în condițiile în care prețul combustibililor este din ce în ce mai mare. „Noi am pregătit acest proiect, rămâne de văzut dacă va fi aprobat”, ne-a declarat Ion Diaconu, directorul TPL.
Potrivit calculelor efectuate de reprezentanții TPL, dacă proiectul va fi aprobat, un abonament cu 10 călătorii va costa cu 2 lei mai mult, cel cu 30 de călătorii cu 5 lei în plus. Abonamentele fără limită de călătorii, valabile o lună, vor costa mai mult cu 9 lei, iar cele pentru o jumătate de lună cu 5 lei. Abonamentele pentru persoanele cu handicap, veterani sau donatori de sânge vor rămâne neschimbate. Dacă va fi aprobată, această majorare va intra în vigoare de la 1 februarie.
Conducerea TPL intenționează să înlocuiască toate mijloacele de transport în comun fabricate în anul 2003. Acestea au circulat între 700 de mii și 800 de mii de kilometri, iar în cel mult 3 ani vor fi trase pe dreapta. „Cele din 2003 au fost amortizate total și vrem să le înlocuim cu altele noi în următoarea perioadă. Toate au verificări ITP și nu constituie un pericol. În afară de acestea, noi le facem verificări periodice programate și neprogramate, în funcție de problemele tehnice care apar pe parcurs”, ne-a declarat Ion Diaconu, directorul TPL.
Parcul auto al TPL este format din autobuze, minibuse și microbuze, care sunt și cele mai uzate. Fiecare mijloc de transport face zilnic aproximativ 16 curse, traversând orașul dintr-o parte în alta. Numai în luna decembrie a anului trecut s-au efectuat, în total, aproximativ 6.800 de curse. Dintre acestea, 11 nu s-au finalizat din cauza problemelor tehnice pe care le-au avut mașinile, pe traseu. „Procentul curselor pe care nu am reușit să le finalizăm este foarte mic. Unele au apărut într-un mod inevitabil, cum a fost cel în care minibus-ul a avut o problemă la alimentare și nu a putut pleca de pe loc”, a precizat Ion Diaconu.
Microbuze cumpărate de la Finanțe sau de la firmele de leasing
Cele mai noi mijloace de transport în comun au fost achizițio¬ nate în vara lui 2012, care au doar 40 de mii de kilometri la bord. „Am cumpărat mijloacele de transport de la firmele de leasing sau pe cele confiscate de cei de la Finanțe și apoi vândute. Prețurile pe care le-am obținut în acest fel au fost chiar și cu 50 la sută mai mici. Dacă ar fi fost să le cumpărăm la prețul întreg, nu am fi reușit niciodată, pentru că nu ni le-am fi putut permite din punct de vedere financiar”, spune Ion Diaconu.
Tot criza a fost și cea care i-a reorientat pe focșăneni către mijloacele de transport, pentru că prețurile din ce în ce mai mari la combustibil au făcut din mersul cu mașina un lux. „Așa cum și pe noi ne-a afectat prețul mare la combustibil, așa și pe cetățenii orașului. Cred că la un calcul simplu este aproape imposibil, dacă pleci cu mașina de acasă, să nu consumi cel puțin doi litri de combustibil, adică un cost de cel puțin 12 lei. Cu mijloacele de transport în comun se pot scuti aceste cheltuieli”, a precizat directorul TPL. Prin urmare, în 2012, numărul focșănenilor care s-au deplasat cu mijloacele de transport în comun a crescut.