Justin Bieber s-a implicat recent în lumea serviciilor financiare, susținând cardurile de debit prepaid, dar întrebarea este dacă va reuși acolo unde alții au dat greș, adică să le facă atractive în rândul adolescenților americani. Companiile financiare au dat multă atenție în ultimii ani cardurilor de debit prepaid, prezentându-le drept un instrument al părinților de a ține cheltuielile copiilor sub control și de a-i învăța să-și administreze banii.
În 2010, American Express a introdus programul de carduri prepaid PASS și s-a asociat cu site-ul iVillage, popular în rândul femeilor, pentru a se promova. Mai recent, programul prepaid MyPlash susținut de MasterCard a sponsorizat o echipă de supercros pentru a răspândi mesajul „responsabilitatea financiară este întotdeauna o propunere câștigătoare”.
Cardul SpendSmart susținut de Bieber este emis de compania BillMyParents din San Diego, care mizează pe popularitatea cântărețului pentru atragerea clienților. Bieber a vândut 15 milioane de albume și are 30 de milioane de susținători pe Twitter.
Toate aceste programe se bazează pe aceeași idee, și anume că adolescenții americani cheltuiesc peste 200 de miliarde de dolari anual, potrivit companiei de analiză a pieței EPM Communications, iar majoritatea părinților vor să aibă control asupra cumpărăturilor acestora. Un card prepaid poate limita cheltuielile copiilor la suma cu care este alimentat acesta. În plus, părinții pot urmări pe ce sunt cheltuiți banii.
Instituțiile financiare au la rândul lor interesul să promoveze cardurile prepaid, întrucât legislația federală recentă limitează comisioanele aplicate cardurilor tradiționale, dar nu și cardurilor prepaid. Acest tip de carduri nu au atras deocamdată un interes prea mare, unul dintre motive fiind, posibil, faptul că adolescenții nu vor ca mama și tata să afle cum își cheltuiesc alocațiile.
Pe de altă parte, părinții ar putea fi reticenți la cheltuielile asociate cardurilor prepaid, de la comisioanele lunare de administrare și până la comisioanele de debitare de la ATM-uri.