Ediția: Luni 13 ianuarie 2025 Nr. 6791
Ediția: Luni 13 ianuarie 2025 Nr. 6791

Peste jumătate dintre reclamaţiile de la OPC, rezolvate în favoarea consumatorilor


   Statistica realizată de oficialii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) a arătat că de la începutul anului au fost depuse 550 de petiții, 64 la sută dintre aceste contestând serviciile prestate de operatorii economici. În reclamații au fost sesizate nereguli apărute în cadrul contractelor de prestări servicii în desfășurare, cum ar fi furnizarea și distribuirea de utilități publice, energie electrică, servicii de televiziune prin cablu sau antene de satelit, de internet, telefonie fixă sau mobilă, servicii de instalații termice sau de montare a tâmplăriei termopan, servicii de spălătorie-curățătorie, etc.
   Din total, 150 se referă la bunuri nealimentare defectate în perioada de garanție sau în afara acestei perioade, telefoane mobile, electrocasnice mari, aparate electronice, aparate electrice de bucătărie sau de întreținere, produse electronice, calitatea tâmplăriilor PVC, a articolelor de mobilier confecționate la comandă, afișarea eronată a prețurilor, nerespectarea promoțiilor. Alte 47 petiții se referă la alimente, calitatea acestora, existența la comercializare a alimentelor expirate, neafișarea prețurilor sau la modul de păstrare-depozitare și comercializare a acestora. „Peste 54% dintre petiții au fost soluționate în favoarea consumatorilor, printr-o cale amiabilă găsită împreună cu operatorul economic sau în urma demarării acțiunilor de control amănunțite și stabilirea unor măsuri ferme de remediere a deficiențelor”, se arată în comunicatul de presă al reprezentanților CJPC.
   În urma soluționării acestor petiții, au fost acordate consumatorilor despăgubiri în valoare totală de 117 642 lei, alte rezultate fiind înlocuirea produselor reclamate, efectuarea unor reparații la acestea, achitarea contravalorii produselor defecte care nu au mai putut fi înlocuite sau contravaloarea serviciilor prestate necorespunzător, returnarea unor sume încasate abuziv sau facilitarea unor reduceri. „Bineînțeles că, în urma soluționării petițiilor și comunicării răspunsurilor către consumatori, unii dintre aceștia pot fi nemulțumiți de rezoluția dată de comisari, însă îi asigur pe consumatori că personalul de inspecție al CJPC Vrancea face tot posibilul să îi sprijine în soluționarea petițiilor lor, atunci când acestea sunt fondate sau există suficiente probe, documente și pârghii legale pentru a putea finaliza cercetarea. Este adevărat și faptul că nu întotdeauna putem da dreptate consumatorilor, uneori aceștia nu au înțeles prea bine condițiile contractuale, alteori pur și simplu nu cunosc prevederile legale sau acestea nu li se aplică. Consumatorii trebuie să înțeleagă că nu putem acționa decât în cadrul competențelor stabilite prin lege și în limita prevederilor legale, dar facem tot posibilul să îi ajutăm, uneori să găsim o cale de mijloc împreună cu operatorii economici”, a precizat Dumitru Dilă, comisar șef adjunct al CJPC, în comunicatul de presă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?