Dacia a devenit un model de succes la care aspiră și grupul german Volkswagen, care vrea să lanseze o marcă ieftină, care să se bucure de aceeași evoluție pe piață ca brandul ieftin al francezilor de la Renault, informează Auto Bild. Într-un articol intitulat „Volkswagen atacă Dacia: Noul brand low-cost din Wolfsburg”, publicația arată că producătorul german intenționează să lanseze trei modele care să coste între 6.000 și 8.000 de euro, destinate, în special, cumpărătorilor de pe piețe emergente ca Rusia, China, India.
Åeful de vânzări al Volkswagen, Christian Klingler, a declarat, în septembrie, la Salonul Auto de la Paris, că grupul analizează variante pentru a intra pe segmentul mașinilor cu preț redus, dar a adăugat că nu s-a luat nicio decizie. „Dacă Volkswagen ar introduce pe piață un model de 6.000 de euro, atunci ar fi o mașină a poporului, chiar dacă sub un alt nume. Adevărul este, însă, că am mai auzit asta. În octombrie 2006, Auto Bild a scris despre planurile Volkswagen de a construi o nouă mașină de mici dimensiuni. Surse din grup au declarat atunci că prețul de vânzare pentru acea mașină urma să fie de 5.000-6.000 de euro. Aceasta a fost lansată mai târziu ca modelul Up, care acum costă cel puțin 9.975 de euro”, potrivit revistei germane.
Înmatriculările Renault și Dacia în Germania au scăzut cu 5,3% în primele nouă luni ale anului, la 113.785 unități, în timp ce piața a avut un declin de 1,8%, la 2,36 milioane de unități, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA. Volkswagen este lider autoritar al pieței germane în primele nouă luni, cu 514.986 unități și cotă de piață de 21,8%.