Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

Cumpărători despăgubiţi în urma reclamaţiilor la Protecţia Consumatorilor


   Nouăsprezece persoane au reclamat la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC), numai în această lună, calitatea produselor cumpărate sau a serviciilor prestate de către diverși agenți economici. Au fost reclamate serviciul de citire a contoarelor electrice, serviciile poștale, modul în care au fost confecționate sau montate ferestre pvc, dar și serviciile de reparații sau refuzul de a respecta condițiile de garanție în cazul bunurilor nealimentare cum ar fi laptopuri, mașina de tuns iarba, telefonul mobil și cafetiere. S-a mai reclamat refuzul de a înlocui produsul defect și care nu mai poate fi reparat sau neacceptarea restituirii contravalorii produsului, întârzierea reparațiilor peste termenul legal de 15 zile.
   În cazul produselor alimentare, clienții s-au declarat nemulțumiți fie de calitatea alimentelor comercializate fie de condițiile în care au fost depozitate și vândute acestea. „Se poate observa că peste 57 la sută dintre petiții au fost soluționate în sensul dorit de către consumatori pe cale amiabilă sau prin efectuarea unor verificări amănunțite de către comisarii CJPC a aspectelor sesizate”, se arată în comunicatul de presă trimis de către Biroul de presă al CJPC.
   În total s-au soluționat luna aceasta 26 de petiții din care 7 au fost depuse la sediul CJPC luna trecută. Opt dintre ele s-au rezolvat pe cale amiabilă, 7 s-au constatat a fi întemeiate și soluționate în favoarea reclamantului . Celelalte fie au fost redirecționate către alte instituții fie au fost retrase de către consumatori. „S-au acordat consumatorilor despăgubiri reprezentând reparații , înlocuire de produse neconforme, restituiri ale contravalorii produselor reclamate în 11 dintre cazuri, valoarea totală a despăgubirilor numai pentru luna septembrie ridicăndu-se la valoarea de 13.271 de lei”, se arată în comunicatul de presă.
   Potrivit reprezentanților CJPC, orice persoană care se consideră neîndreptățită în relația cu agenții economici sau prestatorii de servicii se pot adresa acestei instituții cu condiția ca sesizarea depusă să fie însoțită de documente doveditoare cum ar fi bonuri fiscale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?