Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

Honda a lansat modelul Accord 2013 şi a prezentat noua versiune hibrid


   Honda Accord a ajuns la cea de-a noua generație lansată pe piață. Modelul 2013 va ajunge pe piața americană luna aceasta și odată cu inovațiile de pe noul Accord, Honda a prezentat și varianta hibridului pe care îl pregătește.
   Spre deosebire de vechiul Accord hibrid, care nu a mai ajuns pe piață din cauza nemulțumirii publicului că nu face suficientă economie de combustibil pentru minusul de performanță pe care îl avea față de modelul pe benzină, Honda și-a schimbat filosofia în ceea ce privește tehnologia nouă în mașinile hibride. În trecut, Honda evita să folosească tehnologie și costuri în plus pentru hibrizi. Pentru noul Accord Hibrid Plug-In, Honda a creat o arhitectură specială, de serie și nu a pornit de la mașina pe benzină, pe care să o dezvolte într-un hibrid.
   Dotată cu o baterie de 6,7-kWh, noua propunere de la Honda pentru hibrizi funcționează ca o mașină electrică până la viteze de peste 80-90 km/h. Primii kilometri de drum, în condițiile în care vitezele respective nu sunt atinse și bateria are suficientă putere, motorul pe benzină nu pornește. În cazul în care bateria rămâne fără energie, motorul pe benzină pornește și pune în funcțiune un generator care să furnizeze electricitate bateriei.
   La viteze mari, în regim de autostradă, motorul pe benzină, cu o capacitate de doi litri, patru cilindri și 137 de cai putere, preia controlul fiind mai economic decât cu energia electrică. La viteze mai mari, motorul electrici poate intra în acțiune pentru a oferi un plus de putere, iar în condițiile accelerării, cele două motoare colucrează pentru a da mai multă putere decât ar fi fost dezvoltată de oricare dintre ele individual.
   Accordul hibrid are trei moduri de conducere: Normal, Hybrid Vehicle (HV) și Hybrid Vehicle charge. În modul Normal, mașina funționează pe baza motorului electric până la viteze mari sau până se termină bateria, după care pornește motorul pe benzină pentru generare de electricitate sau menținerea vitezelor mari.
   HV este un mod care păstrează energia electrică pentru a fi utilizată mai târziu. Motorul pe benzină este pornit pentru a furniza energie electrică prin generator, iar motorul electric nu consumă din baterie.
HV charge este folosit pentru a reîncărca o baterie golită. Motorul pe benzină este folosit pentru încărcarea bateriei. Cu ajutotul încărcătorului, bateria poate ajunge la capacitate maximă în mai puțin de o oră de conectare la o sursă de curent electric. O parte negativă este faptul că aceasta ocupă o porțiune mare din portbagaj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?