Volkswagen a prezentat ieri la Berlin noul Golf, pe o platformă care marchează cel mai mare salt tehnologic din ultimii 20 de ani pentru grup, modelul fiind echipat cu echipamente și sisteme electronice de ultimă generație și o construcție menită să eficientizeze consumul de carburant.
Volkswagen Golf, care a debutat în 1974 și se află la cea de-a șaptea generație, este cel mai bine vândut model al grupului german și al treilea la nivel mondial după numărul de mașini comercializate de-a lungul timpului. VW trece prin cea mai complexă modernizare tehnologică din ultimii 20 de ani, materializată prin platforma modulară MQB, care va fi prezentă în peste o treime din autoturismele produse de grup în următorii ani și stă la baza strategiei Volkswagen de a deveni până în 2018 cel mai mare producător auto din lume după vânzări și profit, peste Toyota și General Motors. Pe lângă îmbunătățirile tehnologice majore, noua platformă contribuie și la reducerea costurilor.
Designul noului Golf va respecta linia istorică a modelului, pentru a nu îndepărta „legiunile” de clienți fideli. Volkswagen a introdus materiale și tehnologii care reduc greutatea mașinii, pentru a scădea consumul de carburant cu până la 23%, și a modernizat sistemele electronice: noul Golf poate funcționa ca antenă WiFi mobilă.
Modelul a fost prezentat ieri la Berlin, cu o lună înaintea Salonului Auto de la Paris, următorul eveniment major al industriei auto. „Volkswagen nu ar exista astăzi fără Golf. Noua arhitectură MQB a fost construită în jurul Golfului, modelul devenind coloana vertebrală a noii strategii Volkswagen”, comentează Christoph Stuermer, analist la IHS Automotive Frankfurt.
Cei mai importanți concurenți: Ford Focus și Toyota Corolla
Volkswagen a scurtat ciclul de viață al variantei anterioare a Golf la patru ani, de la șapte ani, pentru a introduce mai repede noile tehnologii. Compania anticipează că noua platformă va reduce costurile de producție cu 20%, automobilele fiind asamblate mai rapid, cu mai puține componente. Economiile realizate de companie ar putea ajunge la 10 miliarde euro în următorii 10 ani.
Noul Golf și modelul Auti A3 lansat luna trecută de divizia premium a Volkswagen sunt primele automobile care încorporează noile tehnologii dezvoltate de grup. În următorii patru-cinci ani, platforma se va afla la baza a peste 30 de alte modele, de la subcompacta Volkswagen Polo la binecunoscutul Passat și diverse modele produse de Seat și Skoda.
De la lansarea seriei Golf, modelele au depășit până și vânzările reputatei Broscuțe, cu peste 29 milioane unități față de 21,5 milioane. Cei mai importanți concurenți ai Golf-ului sunt Ford Focus și Toyota Corolla.