Weekendul de trei zile și „vacanța la locul de muncă” se numără printre soluțiile adoptate de o companie americană de software cu scopul de a-și crește productivitatea. Inspirându-se din schimbările pe care le aduc cu ele anotimpurile, Jason Fried a introdus câteva schimbări în programul de lucru al companiei pe care o conduce de 13 ani.
Astfel, din mai și până în octombrie, săptămâna de lucru are patru zile. Angajații acestei firme nu lucrează 40 de ore în patru zile, ci 32 de ore în patru zile. Cei mai mulți dintre angajați își iau liber vineri, însă unii aleg zile diferite. Cu toții apreciază însă weekendul de trei zile. Beneficiile aduse de cele șase luni cu weekend de trei zile sunt evidente pentru angajați, însă există și un efect surprinzător: se muncește mai bine în cele patru zile decât în cinci zile.
Atunci când au mai puțin timp la dispoziție, angajații pierd mai puțin timp. Când au o săptămână de lucru cu program comprimat, angajații tind să se concentreze asupra lucrurilor importante. Un program care constrânge stimulează calitatea. În spiritul schimbărilor continue, în această vară, compania a încercat ceva nou. Conducerea a decis ca în luna iunie toți angajații să lucreze la orice proiect doresc. Nu era chiar o vacanță, ci mai degrabă o vacanță de la orice proiect la care lucrau. Angajații au fost astfel invitați să se ocupe de orice proiect doreau și să folosească acel interval pentru a-și explora și testa propriile idei.
În iulie, fiecare angajat a fost rugat să împărtășească cu restul angajaților ideile pe care le-a avut și să își prezinte proiectul într-o zi denumită „Pitchday”. Experimentul „June-on-your-own” (Iunie pe cont propriu) a condus la cea mai mare explozie de creativitate din istoria firmei, care are 34 de angajați, spune directorul ei. În opinia sa, experimentul a fost amuzant, a stimulat moralul angajaților și a fost atât de productiv, încât conducerea firmei intenționează să îl repete de câteva ori pe an.