A început evaluarea activității manageriale a directorilor unităților de învățământ din județ. Ieri s-au prezentat la sediul Inspectoratului Åcolar Județean Vrancea primii 27 de directori, dintr-un total de aproximativ 120 de directori de școli gimnaziale, grădinițe, licee, școli postliceale, cluburi sportive și palate ale copiilor. Aceștia sunt așteptați pentru a-și prezenta rapoartele de activitate până vineri, 10 august. Alături de inspectorul de management Radu Emil, mai asistă la evaluarea directorilor și inspectorul școlar general Vasilica Zaharia, alături de adjunctul său, profesoara Luminița Balaban. „În prima zi au fost evaluați în loc de 25, 27 de directori . Doi au solicitat mai repede evaluarea pentru că pleacă în concediu în perioada când erau programați. După prima zi am constatat că unii din directori și-au dat un punctaj mai mic decât cel totalizat de inspectorul teritorial”, a spus Radu Emil.
Directorii au la dispoziție cel mult 15 minute pentru a-și prezenta raportul de activitate, acesta incluzând rezultatele obținute în anul școlar precedent, dacă au asigurat combustibilul necesar, în ce stadiu este igienizarea unităților de învățământ pe care le condus și nu în ultimul rând, dacă au personal calificat pe posturi.
Astăzi, la sediul Inspectoratului Åcolar Județean Vrancea sunt așteptați alți 25 de directori. Evaluarea acestora se face în intervalul orar 9.00 – 13.00. Anul trecut, toți directorii unităților de învățământ au primit calificativul „Foarte bine”. În cazul în care un director primește calificativul „nesatisfăcător”, postul este vacantat. Vreme de doi ani, directorul respectiv nu mai are dreptul să participe la concursul pentru ocuparea unor funcții de conducere, respectiv director sau director adjunct. Până la finalul acestei luni și inspectorii școlari vor trebui să își prezinte propriul raport de activitate pe anul școlar 2011 – 2012.