Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

ATENŢIE la reduceri! Pot fi înşelătoare


   De la începutul lunii august și până la sfârșitului lunii octombrie, comercianții pot scoate la vânzare produse specifice anotimpurilor primăvară- vară, cu reduceri de preț. Potrivit comisarilor de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC), clienții trebuie să știe să se ferească de publicitatea înșelătoare. „Consumatorii trebuie sã știe cã orice anunț de reducere de prețuri care nu corespunde reducerii practicate efectiv în raport cu prețul de referință este considerat o formă de publicitate înșelătoare și este sancționat conform reglementărilor legale în vigoare”, se arată în comunicatul de presă, remis redacției noastre, de către reprezentanții CJPC.
   Vânzările de soldare sunt însoțite sau precedate de publicitate și anunțate sub denumirea de „soldare/soldari/solduri” și, printr-o reducere de preț, au ca efect vânzarea acceleratã a stocului de mãrfuri, dintr-o structurã de vânzare cu amãnuntul, în scopul reînnoirii sezoniere a sortimentului de mãrfuri. Produsele care pot fi supuse soldãrii sunt articolele de îmbrãcãminte, articolele de blãnãrie și pielãrie, confecțiile, tricotajele, inclusiv lenjeria, țesãturile, marochinãria, încãlțãmintea și articolele sezoniere de sport și turism, alte produse stabilite ca facând parte din categoria produselor sezoniere. Stocul de produse, propus pentru soldare, trebuie să fie constituit în prealabil, cu cel puțin 15 zile înainte de data de debut a vânzării de soldare și nu va fi reînnoit după constituire sau în cursul vânzărilor de soldare.
   Listele cu produsele supuse soldãrii se notificã cu 15 zile înainte de debut, la Primãrie și se afișeazã atât la sediul acesteia, precum și în unitate pe toatã perioada soldãrii. „ATENÅ¢IE! Nu trebuie sã se confunde vânzãrile de soldare menționate mai sus cu vânzãrile promoționale. Acestea sunt vânzări de produse sau servicii care pot avea loc în orice perioadă a anului, fără să facă obiectul notificării, cu condiția să nu fie efectuate în pierdere, să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile ori la servicii prestate în mod curent. Produsele și serviciile promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunțate a vânzărilor promoționale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil.Nu sunt considerate vânzări promoționale acțiunile de promovare efectuate de producători sau acțiunile de lansare de produse sau servicii noi pe piață.Pe lângã condițiile menționate mai sus, vânzãrilor promoționale li se aplicã aceleași reguli privind modul de indicare a prețurilor ca și la vânzãrile de soldare”, se arată în comunicatul de presă remis redacției noastre de către reprezentații CJPC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?