Nu mulți profesori au fost dornici să reevalueze tezele de la proba de Limba și Literatura Română din cadrul examenului de Evaluare Națională, la care au participat elevii de clasa a VIII-a. Asta deși potrivit notei trimise de Ministerul Educației, sarcina de a recorecta tezele, numai în ceea ce privește subiectul 2, partea 1, unde corecte sunt două variante, revine celor care au realizat și prima corectură. Profesorii au refuzat să recorecteze lucrările deoarece nu știu dacă vor fi plătiți pentru această activitate, care nu este deloc ușoară și impune numeroase responsabilități.
Atenție sporită trebuie acordată subiectului 2, partea 1, în sensul că dacă au fost date răspunsurile b) predicativă sau c) subiectivă, vor fi acordate câte 6 puncte, din cauza ambiguității textului. Cert este că rezultatele examenului de Evaluare Națională trebuie afișate astăzi.
Președintele Centrului de Evaluare, împreună cu profesorii evaluatori analizează borderourile de notare, identifică și extrag din pachetele de teze acele lucrări care au primit 0 puncte în dreptul punctajului la subiectul al II-lea A3. De asemenea, tot președintele este acela care repartizează tezele profesorilor evaluatori. Profesorul evaluator analizează doar răspunsul candidatului pentru acel subiect, care a creat dificultăți.
Doar în situația în care candidatul a marcat pe foaia de examen răspunsul B sau C, profesorii evaluatori efectuează modificările cuvenite de acordare a punctajului atât în borderou cât și în caseta prevăzută și semnează pentru modificare.
Toate procedurile efectuate sunt consemnate în procese verbale, care rămân permanent la dosarul comisiei și sunt semnate de toți membrii comisiei. „Unii dintre evaluatori nu au venit deoarece nu aveau programat acest lucru. Încă nu am primit ceva în care să fie scris că profesorii vor mai primi ceva în plus pentru că recorectează tezele. Mi s-ar părea normal să fie plătiți în plus”, spune inspectorul școlar șef Vasilica Zaharia.