Un număr mare de prieteni care au un aspect fizic seducător asigură un nivel mai mare de popularitate pe Facebook, mai ales pentru femei, afirmă autorii unui studiu, care au făcut apel la teoriile formulate de Charles Darwin pentru a decripta „codurile” rețelelor de socializare. Rezultatele acestui studiu arată faptul că semnalele asociate capacității de reproducere influențează deciziile oamenilor în materie de prietenie, a declarat cercetătorul olandez Piet Kommers. „Oamenii sunt atrași de persoane care par sănătoase, fericite și productive – în sensul sexual al termenului. Este o lege a evoluției unanim admisă”, a adăugat savantul olandez.
Cercetătorii de la Universitatea Twente din Olanda au creat patru profiluri pe Facebook, folosind imaginile unui bărbat și unei femei considerați ca fiind neutri din punct de vedere al atractivității, într-un test de preevaluare. Două pagini pe Facebook au fost create pentru fiecare dintre ei: o pagină cu fotografiile a doi „prieteni” seducători – un bărbat și o femeie – și o doua pagină cu fotografiile unor „prieteni” puțin atrăgători.
Profilurile erau de altfel identice, precizând localitatea de rezidență, data nașterii, pasiunile și preferințele cinematografice, muzicale și din domeniul televiziunii ale titularului. Cercetătorii au arătat apoi profilurile unui eșantion de 74 de studenți cu vârstele cuprinse în intervalul 21-31 ani, care au fost invitați să evalueze „atractivitatea socială” a posesorilor lor.
Participanții au completat apoi un chestionar în care se regăseau întrebări precum „Cred că el (ea) ar putea fi prieten (ă) cu mine?” sau „Ar fi agreabil să am o relație cu el (ea)?”. Cercetătorii olandezi au observat că participanții aveau tendința de a alege mai degrabă profilurile cu prieteni „seducători”. „Felul în care arată prietenii de pe Facebook influențează, de fapt, percepția pe care oamenii o au despre proprietarul profilului. Mai exact, gradul de atractivitate al persoanelor care îi sunt asociate pe Facebook are o influență pozitivă directă asupra propriei atractivități sociale”, au explicat autorii studiului.