„CÄTRE
GUVERNUL ROMÃNIEI
MINISTERUL ADMINISTRAÅ¢IEI ÅI INTERNELOR
Domnului Prim ministru
MIHAI RÄZVAN UNGUREANU
Domnului Ministru GABRIEL BERCA
Având în vedere atribuțiile Ministerului Administrației și Internelor în organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2012, solicităm să luați act de nerespectarea prevederilor art 117 alin 2 din Legea 67/2004, de către prefectul județului Vrancea cu privire la stabilirea sediului în care să funcționeze Biroul Electoral de Circumscripție Județeană Vrancea organizat pentru alegerile din 10.06.2012.
Precizăm că art. 117 alin. 2 din Legea nr. 67/2004 stabilește că „Sediile și dotarea birourilor electorale de circumscripție județeană (…) se asigură de către primarii municipiilor reședință de județ, împreună cu preșe-dinții consiliilor județene și prefecții” .Văzând prevederea legală și ca urmare a solicitării prefectului județului Vrancea de a comunica sediul biroului de circumscripție, primarul municipiului Focșani, după consultarea cu președintele Consiliului Județean Vrancea, a comunicat locația în care urmează să își desfășoare activitatea Biroul Electoral de Circumscripție Județeană Vrancea.
Arătăm că adresa cu locația BEJ Vrancea a fost transmisă atât prefectului cât și președintelui Tribunalului, cu precizarea că locația stabi-lită pentru desfășurarea acti-vității Biroului Electoral de Circumscripție Județeană beneficiază de suportul tehnic și logistic necesar desfășurării activității în condiții optime, cu atât mai mult cu cât locația respectivă a mai fost folosită ca sediu de birou de circumscripție în alegerile care s-au organizat în județul Vrancea. Subliniem că prefectul județului nu a comunicat în niciun fel celor două autorități, primar și președinte, că ar avea obiecții cu privire la locația decisă de acestea.
Cu toate astea, în data de 12.04.2012, prefectul județului Vrancea a adus la cunoștința publică faptul că sediul BEJ Vrancea este organizat într-o altă locație decât cea stabilită de primar și președinte, sub motivația că atributul stabilirii sediului BEJ îi revine în exclusivitate.
Învederăm că în urma sesizării Biroului Electoral Central, ni s-a comunicat faptul că „prevederile art. 117 alin 2 din Legea 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sunt explicit formulate în sensul stabilirii sediilor birourilor electorale de circumscripție județeană de către primarii municipiilor reședință de județ împreună cu președinții consiliilor județene și cu prefecții.”
Mai mult decât atât, pentru o corectă și legală colaborare, am arătat prefectului județului Vrancea că funcționarea Biroului Electoral Județean într-o altă locație decât cea comunicată de primar și președinte, ar duce la imposibilitatea decontării cheltuielilor ce revin în sarcina autorității județene și pe cale de consecință am fi puși în situația de a sesiza Curtea de Conturi pentru ve-rificarea legalității decontării sumelor efectuate de către o altă instituție decât Consiliul Județean Vrancea.
În concluzie, în lipsa unui consens, este evident că locația în care urmează să își desfășoare activitatea BEJ Vrancea se stabilește cu votul majorității autorităților publice enumerate în articolul de lege de mai sus, și în niciun caz în mod unilateral de către una dintre ele, în speță prefectul județului.
Față de cele menționate, solicităm luarea măsurilor legale ce se impun astfel încât organizarea și desfășurarea alegerilor locale din 10.06.2012 în județul Vrancea să nu fie afectate și contestate.
Cu stimă,
PREÅEDINTE
MARIAN OPRIÅAN
PRIMAR
DECEBAL BACINSCHI”
Prefectul nu a plecat încă din funcție, deși și-a anunțat candidatura la alegerile din 10 iunie, el urmând să fie susținut în campania electorală de PDL. În această dublă postură, el a decis, pentru binele său și al partidului de guvernământ, ca sediul Biroului Electoral Județean să fie la Direcția Finanțelor Publice, deși legea nu-i permite acest lucru.
Mai trebuie știut că prefectul pedelist a trimis adrese către toate primăriile prin care a solicitat autorităților locale să stabilească sediul în care va funcționa biroul electoral de circumscripție comunală, orășenească, municipală. Acest lucru arată că prefectul știe ce prevede legea, dar nu o aplică atunci când vine vorba de BEJ Vrancea. Sediul BEJ a fost stabilit, de către primarul Bacinschi și președintele Oprișan, la Consiliul Județean Vrancea.
Nu este pentru prima dată când prefectul pedelist nu respectă legea sau când încalcă legea pentru a sluji intereselor de partid. Cel mai bun exemplu este cel din luna fe-bruarie a acestui an, când prefectul pedelist a refuzat să intervină și să declare starea de alertă în condițiile în care întreg județul era sub munți de zăpadă. Atitudinea prefectului a dus la blocarea și izolarea majorității localităților din Vrancea. Oamenii nu au mai avut ce mânca, au rămas fără energie electrică și apă potabilă, nu au putut să-și îngroape morții, nu au avut acces la medicamente și servicii medicale și chiar și-au pierdut viața.
Åi toate astea după ce, aceiași pedeliști incompetenți, în anul 2010, au tăiat salariile, pensiile, ajutoarele sociale, indemnizațiile pentru mame și au majorat TVA-ul la 24 %. De asemenea, pedeliștii au sprijinit și susținut prin politici duse împotriva poporului român, creșterea prețurilor la carburanți, alimentele de bază, servicii. După guvernarea pedelistă, românii sunt cei mai săraci locuitori ai Europei și sunt îndemnați chiar de către președintele țării să emigreze dacă vor să trăiască mai bine.