În Săptămâna Patimilor, Alin și Sorin vor să-l bage în păcat pe Ion Ghionea, șeful de la Finanțe, căruia să-i bage în sediu, Biroul Electoral Județean. Asta în condițiile în care sediul BEJ a fost stabilit deja, așa cum prevede legea, la Consiliul Județean Vrancea.
Iată: Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, Articolul 113, (…), (2) (…) Sediile și dotarea birourilor electorale de circumscripție județeană și, după caz, a birourilor electorale județene se asigură de către primarii municipiilor reșe-dință de județ, împreună cu președinții consiliilor județene și cu prefecții, (…).
Așadar, Bacinschi, Oprișan și Hornea sunt cei care decid unde va fi sediul. Cum, într-o democrație, majoritatea decide, sediul BEJ este la Consiliul Județean, așa cum au decis primarul și președintele CJ, nu la Finanțe, așa cum vrea prefectul.
Rănit în orgoliu (și strâns de cojones de pedeliștii șefi), Sorin a zis că el decide, el, el, el. Nu. Nu. Mai citește legislația. Uite: Articolul 27, tot din Legea nr. 67/2004, că tot îl invoci: „În termen de 7 zile de la stabilirea datei alegerilor, prefecții aduc la cunoștință publică sediile unde își desfășoară activitatea birourile electorale de circumscripție, precum și programul de activitate al acestora”. Conform HOTÄRÃRII Nr. 141 din 13 martie 2012, privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea activităților referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației pu-blice locale din anul 2012, prefectul se ocupă doar cu „aducerea la cunoștință publică a sediilor birourilor electorale de circumscripție și a programului de activitate al acestora”. Adică, nu decide de capul lui unde să fie sediul BEJ.
Alin și Sorin vor să fie BEJ-ul la Finanțe, ca să poată bate cu pumnul în masă oricând vor, ca să poată intra la orice oră din zi și din noapte, ca să poată, într-un fel sau altul, influența mersul alegerilor. Direcția de Finanțe nu are însă atribuții în organizarea alegerilor, așadar nu poate justifica cheltuielile legate de organizarea acestora. Nu are, de asemenea, nicio solicitare de la primarul Focșaniului sau de la președintele Consiliului Județean Vrancea, conform căreia ar fi nevoie de un sediu, pe care Finanțele să-l pună la dispoziție. Așadar, cheltuielile privind organizarea BEJ la Finanțe ar însemna fie deturnare de fonduri fie delapidare, în ochii inspectorilor de la Camera de Conturi.
Pe de altă parte, având în vedere că toate cheltuielile privind organizarea alegerilor vor fi recuperate din bugetele locale ale comunelor, orașelor, municipiilor, (..) ale județelor (..), stabilirea sediului BEJ la Consiliul Județean înseamnă alocarea unor sume de bani mai mici, existând deja toată logistica necesară, de la hârtia pentru imprimantă până la linia STS.
De altfel, primarul Bacinschi și președintele Oprișan au comunicat la Prefectură și la Tribunalul Vrancea, că sediul BEJ este la sediul Consiliului Județean, camera 101. Astăzi, președintele Tribunalului Vrancea va desemna, prin tragere la sorți pe funcții, președinții și locțiitorii birourilor electorale de circumscripție. Președintele Biroului Electoral Județean va fi un judecător, iar locțiitorul acestuia un judecător sau un procuror. Aceștia nu sunt membrii vreunui partid politic, Alin și Sorin le pun însă la îndoială profesionalismul și echidistanța.
Pe de altă parte, din toate birourile de circumscripție fac parte reprezentanți ai tuturor partidelor politice, care fac numărătoarea paralelă a voturilor, care nu pleacă din secția de votare fără un proces verbal semnat și parafat de președintele secției. Acuzațiile lui Alin privind alegerile din 2004 sunt, așadar, false și demagogice.
Să mai vorbim de felul în care a ajuns PDL la putere? De cum s-a votat la Ambasada României din Paris? De cum a cumpărat voturile cu pungi portocalii pline cu ulei și făină? Să mai spunem că, zilele acestea, banii publici au fost folosiți de PDL pentru pomeni electorale pedeliste și pentru cumpărarea unor primari fără scaun la cap? Să mai spunem că parlamentarii PDL și prefectul – candidat nu au ridicat un deget pentru vrânceni, ci au avut în vedere doar interesele de partid, nu și pe cele ale cetățenilor? Să mai vorbim de schimbările din instituțiile cu atribuții în organizarea și desfășurarea alegerilor, cu scopul clar al fraudării alegerilor din 10 iunie?