Zeci de panouri ale Poliției Rutiere vor indica șoferilor, pe DN 7 și DN 1, punctele negre unde s-au înregistrat de-a lungul vremii cele mai multe accidente de circulație soldate cu mii de victime. Peste 30 de panouri cu caracter preventiv care semnalizează zone cu risc ridicat de accidente vor fi amplasate pe Drumul Național 7 între București și Nădlac, iar alte opt pe DN 1 în județul Sibiu, a declarat directorul adjunct al Poliției Rutiere, Marin Motoc.
Potrivit lui Marin Motoc, cele 40 de panouri vor semnaliza așa numitele puncte negre unde într-o perioadă de cinci ani consecutiv s-au înregistrat minimum zece accidente grave de circulație, soldate cu cel puțin zece persoane decedate sau rănite grav. Astfel, punctul negru reprezintă un sector de drum cu lungimea de maximum un kilometru în care au avut loc asemenea evenimente rutiere.
Conform statisticilor Poliției Rutiere, la nivel național au fost inventariate 138 de puncte negre în care s-au înregistrat 1.517 accidente grave soldate cu decesul a 569 de persoane și rănirea gravă a altor 1.369. Conduita recomandată șoferilor la vederea indicatorului punct negru, semnalizat printr-un triunghi alb cu marginile roșii având în mijloc o bulină neagră, este reducerea vitezei de deplasare, sporirea atenției și evitarea efectuării oricăror manevre riscante. Cele 40 de panouri vor avea dimensiunea de 2,5 metri lungime și 1,2 metri lățime și au o suprafață reflectorizantă galbenă, pe ele fiind evidențiat simbolul de punct negru și mesajul „Atenție, zonă cu risc ridicat de accidente 1,0 km”.
De asemenea, odată cu amplasarea în teren a noilor semne de circulație șoferii vor putea consulta și amplasarea pe hartă a acestora pe site-ul www.hartapunctelornegre.ro putând astfel să vadă dacă pe traseul pe care vor merge există astfel de puncte. Din punctul de vedere a distribuției punctelor negre cele mai multe sunt pe DN1 respectiv 37, DN2 21 de puncte negre, DN7 cu 16 puncte negre, acestea urmând să fie evidențiate în teren.
Motivația dată de Poliția Rutieră pentru amplasarea panourilor cu caracter preventiv pe DN7 și DN1 este că aceste drumuri constituie principalele sectoare ale culoarului 4 Pan-European care asigură legătura punctelor vestice de frontieră cu porturile Mării Negre. De asemenea, valorile traficului pe aceste drumuri ating cifre însemnate.