Cadrele didactice care vor să obțină statutul de profesor mentor își pot depune dosarele în acest sens. Potrivit calendarului publicat pe site-ul Inspectoratului Åcolar Județean (ISJ) Vrancea, dosarele pot fi depuse la secretariatul ISJ, de directorii unităților de învățământ, însoțite de adresă de înaintare. Acestea se depun în perioada 13 – 20 februarie, urmând ca între 21 februarie – 14 martie să aibă loc evaluarea administrativă și calitativă a portofoliului candidatului.
Anunțarea candidaturilor admise în urma evaluării portofoliilor se va face la avizierul Inspectoratului Åcolar, dar și pe site-ul instituției, în perioada 15 – 20 martie, candidații nemulțumiți de rezultate având posibilitatea să depună contestație în zilele de 21 și 22 martie. Anunțarea la avizierul Inspectoratului și pe site a candidaturilor admise, în urma rezolvării contestațiilor, se va face în data de 25 martie.
Candidații admiși în urma evaluării portofoliilor vor susține proba practică în perioada 1 aprilie – 31 mai. Potriviti metodologiei privind acordarea statutului de profesor mentor, această probă constă în susținerea unei lecții sau activități didactice pentru disciplina sau disciplinele pe care candidatul le poate preda, în concordanță cu specializarea înscrisă pe diplomă de către candidat și asistență la o lecție, activitate pe care o va evalua.
Dosarul pentru funcția de profesor mentor pentru inserția profesională a profesorilor trebuie să cuprindă, printre altele, adresa de înaintare, cererea de înscriere, scrisoarea de intenție datată și semnată, curriculum vitae, redactat după modelul comun european, dar și declarație pe propria răspundere a candidatului, prin care să confirme că documentele depuse la dosar îi aparțin și că prin acestea sunt certificate activitățile desfășurate.
Detalii suplimentare privind calendarul, dar și metodologia și documentația completă ce trebuie atașată la dosar pot fi consultate pe site-ul Inspectoratului Åcolar la adresa http://isjvn.vn.edu.ro, secțiunea noutăți.