Pasagerii au dreptul la rambursare sau la redirecționare, în funcție de opțiunea lor, și să primească mese, băuturi răcoritoare, telefon sau cazare în cazul anulării zborului din cauza unor condiții extraordinare, informează ANPC, precizând că deocamdată pasagerilor li s-au respectat drepturile.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) precizează, joi, că în cazul anulării zborului ca urmare a unor circumstanțe extraordinare, pasagerii au dreptul la rambursare sau la redirecționare, în funcție de opțiunea acestora și, de asemenea, au dreptul să primească asistență (mese, băuturi răcoritoare, telefon, cazare, de la caz la caz). „Circumstanțele extraordinare sunt acele situații pe care operatorul de transport aerian nu le-a putut evita în pofida adoptării tuturor măsurilor. Operatorul de transport aerian nu este obligat să plătească despăgubire, în cazul în care poate face dovada că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare”, afirmă ANPC.
Potrivit sursei citate, până în prezent s-a constatat că în situația în care s-au înregistrat anulări, întârzieri la decolarea sau aterizarea aeronavelor, pasagerilor le-au fost respectate drepturile. „Asigur toți consumatorii că echipe de comisari ANPC vor verifica permanent dacă în toate situațiile de anulare sau întârzieri prelungite ale zborurilor, drepturile pasagerilor sunt respectate. Suntem în legătură permanentă cu marile aeroporturi din țară și monitorizăm cazurile de anulări și întârzieri ale zborurilor. Acolo unde vom constata încălcări ale le-gislației, vom aplica măsurile corespunzatoare”, a declarat președintele ANPC, Constantin Cerbulescu.
În cazurile de nerespectare a drepturilor de transport aerian civil, în urma anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, cauzate de condițiile meteorologice nefavorabile, pasagerii pot apela la INFO CONSUMATOR, telefon gratuit în rețeaua Romtelecom: 0800.080.999.