Consiliul Județean Vrancea a continuat și în 2011 programul de reabilitare și modernizare a drumurilor județene, chiar și în condițiile blocajului financiar impus de Guvernul Boc. Administrația județeană a reușit ca, din resurse proprii, să continue reabilitarea unor drumuri județene. Este vorba despre drumurile Satu Nou-Å¢ifești-Bolotești-Jariștea-Odobești și DN 2-Bizighești-Bătinești-Å¢ifești-Irești-Vidra, Vidra-Vizantea-Cîmpuri.
În ciuda problemelor financiare cauzate de blocarea proiectelor de către Guvernul falimentar Boc, administrația județeană a reușit ca, din resurse proprii, să continue reabilitarea unor drumuri județene. Este vorba de drumurile județene Satu Nou-Å¢ifești-Bolotești-Jariștea-Odobești și DN 2-Bizighești-Bătinești-Å¢ifești-Irești-Vidra, Vidra-Vizantea-Cîmpuri.
La drumul județean Vidra – Vizantea – Cîmpuri au fost executate mai multe lucrări de reprofilare, asfaltare, până în acest moment fiind asfaltați peste 7,5 kilometri. Mo-dernizarea acestui drum este o lucrare complexă care a constat în realizarea de terasamente, consolidări de maluri, construirea unui pod și a 48 de podețe. De asemenea au fost construite șanțuri și canale colectoare pentru apele pluviale în anumite sectoare. Drumul va avea trei straturi de asfalt; un strat de egalizare, un strat de binder și stratul de uzură. Drumul are o lățime de 6 metri în extravilanul și în intravilanul localităților.
Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a declarat că derularea acestor investiții, dar și a altora, a fost și este îngreunată de lipsa finanțării. „Este greu pentru că acest Guvern nu înțelege și nu va înțelege foarte curând nevoia de infrastructură rutieră a vrâncenilor și românilor. E păcat că programul de reabilitare a infrastructurii rutiere, care include autostrăzi, drumuri naționale, județene și comunale, nu a fost derulat așa cum l-am lăsat noi. Le-a fost mai dragă puterea, le-au fost mai dragi funcțiile și din acest motiv au trebuit să abandoneze proiectele importante pe care noi le-am avut de-a lungul timpului. Eu mă țin întotdeauna de cuvânt, asta știu să fac și voi face în continuare cu sprijinul cetățenilor județului Vrancea”, a spus șeful administrației județene.
Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a precizat că soluția care ar fi rezolvat problemele de infrastructură ale României ar fi fost parteneriatele public-private, dar Guvernul Boc nu a agreat-o și a reziliat toate contractele încheiate de administrația PSD.
Peste 300 kilometri de drumuri județene reabilitate
Din rețeaua de peste 700 de kilometri de drumuri județene, peste 300 de kilometri de drumuri au fost reabilitați sau se află în curs de reabilitare în baza Programului de reabilitare a drumurilor județene, inițiat în urmă cu cinci ani de către președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan.
Åeful administrației județene a adăugat că va face tot ce e posibil pentru a moderniza toată infrastructura rutieră a județului. „Indiferent ce se va spune și cum se va spune, nu mă voi opri nici o secundă, împreună cu echipa mea, pînă cînd județul Vrancea nu va avea cele mai bune drumuri din România. Cetățenii județului Vrancea merită o infrastructură de excepție, deoarece după ce vom dezvolta infrastructura putem dezvolta toate celelalte lucruri necesare unui trai mai bun și mai decent”, a mai precizat Marian Oprișan.