Semestrul al II-lea al anului școlar 2011 – 2012 va debuta cu o în-ființarea unei noi comisii, la nivelul unităților de învățământ din întreg județul Vrancea. Este vorba de Comisia de Etică, înființată de Inspectoratul Åcolar Județean Vrancea, potrivit prevederilor noii Legi a Educației. Astfel, la nivel județean, au fost propuse să facă parte din această comisie nu mai puțin de 11 persoane, însă în urma votului secret au fost va-lidați nouă membri, atât cadre didactice cât și părinți.
Printre cadrele didactice care vor media conflictele iscate între salariații școlilor sau între aceștia și părinți se numără Cornel Noană, care este directorul Colegiului Național „Unirea”, Ionelia Suciu- de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, Stana Georgescu Apostu- care este diectorul Åcolii din Vintileasca și Tache Dumitran- care este profesor învățământ primar la Åcoala din Vulturu. Cele patru cadre didactice, membre ale Comisiei de Etică, au fost numite în funcții pe o perioadă de patru ani, începând cu data de 16 ianuarie.
Cât privește pe părinți, din Comisia de Etică fac parte Florentina Olteanu- de la Asociația părinților din cadrul Colegiului Național „Unirea” și Aurelia Modreanu- de la Asociașia „Cuziștii Implicați”. „Această comisie elaborează codul de etică în învățățământul preuniversitar. Acest cod de etică va cuprinde formularea explicită a idealurilor principiilor normelor morale, ce va trebui să îl respecte personalul din unitățile de învățământul preuniversitar. Această comisie va avea rolul de a media conflicte la nivelul școlilor. Comisia se va întâlni lunar, la sediul Inspectoratului Åcolar”, a precizat Lina Vlăsceanu, inspector școlar pentru învățământul primar. Potrivit noii Legi a Educației și în baza ordinului de Ministru, Comisia de Etică are ca obiective soluționarea diferendelor apărute sau reclamate, care se referă la orice neregulă sau încălcare a eticii profesionale și a deontologiei profesionale în cadrul comunității școlare, orice situații conflictuale apărute între membri ai corpului didactic, între aceștia și structurile universității sau între aceste structuri în legătură cu activitatea didactică, științifică sau socială desfășurată în școală.