CEC Bank a blocat mai multe carduri ale clienților după ce a primit notificări că este posibil ca anumite informații să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaționale. Surse autorizate au declarat că este vorba despre carduri Visa Electron. Printre cei afectați se numără chiar și angajați ai instituției din Vrancea. „Au fost câteva cazuri în care bancomatele au capturat cardurile clienților, inclusiv angajați ai CEC. Clienților li s-a explicat motivul și, după prezentarea actelor de identitate, li s-au acordat banii”, au explicat sursele. Acestea au precizat că CEC Bank va reemite, gratuit, alte carduri către clienții instituției. Până când vor primi noile carduri, clienții băncii aflați în această situație trebuie să se prezinte la orice agenție CEC cu actele de identitate.
Potrivit unui comunicat oficial al CEC Bank, decizia blocării cardurilor a fost luată ca măsură preventivă pentru a proteja disponibilitățile bănești ale clienților și în conformitate cu preve-derile contractuale. „Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informațiile aferente unui număr de carduri emise de instituții financiare din România și din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaționale”, se arată într-un comunicat al CEC. Acesta precizează că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank și nu se datorează eventualelor vulne-rabilități ale sistemului operat de bancă. „Ne cerem scuze pentru inconvenientele create, dar în conformitate cu cele mai sus menționate, acțiunea are ca scop protejarea clienților băncii în fața unor eventuale pierderi finan-ciare. Disponibilitățile bănești ale clienților noștri sunt în siguranță”, se mai arată în comunicat.