Asociația Medicilor Britanici (British Medical Association, BMA) a cerut guvernului să interzică fumatul în mașină, așa cum se întâmplă în cazul fumatului în locurile publice. Asociația consideră, pe baza studiilor științifice realizate pe această temă, că nivelul de poluare creat de fumatul în mașină poate fi de 23 de ori mai mare decât într-un bar plin de fum. Copiii și persoanele în vârstă, al căror sistem respirator este mai fragil, sunt cei mai expuși caracterului nociv al fumului de țigară din spațiul închis al mașinii. BMA a votat la congresul său de vara trecută în favoarea interzicerii totale a fumatului în mașină și cere guvernului să pună în practică o astfel de măsură. âÎn fiecare an, 80.000 de decese din Anglia au drept cauză fumatulâ, spune dr Vivienne Nathanson de la BMA. âCerem guvernului britanic să ia hotărârea curajoasă de a interzice fumatul în mașinile particulareâ, adaugă ea. O propunere de lege introdusă de deputatul laburist Alex Cunnungham, care solicită interzicerea fumatului în mașină în prezența unui copil, urmează să fie examinată pe 25 noiembrie.
Asociația pro-fumat Forest se declară împotriva unei astfel de măsuri, despre care spune că atentează la libertatea individuală. âDe ce să nu interzicem atunci și fumatul acasă?â, se întreabă directorul asociației, Simon Clark. Premierul David Cameron a avut rezerve față de o astfel de măsură, arătând în fața deputaților că susține interzicera fumatului în locurile publice, dar că ânu-i este la îndemână ideea de a interveni în ceea ce fac oamenii în mașina lorâ. âNu credem că legislația este cel mai eficient mijloc de a-i convinge pe oameni să-și schimbe comportamentulâ, a spus un purtător de cuvânt al Ministerului Sănătății.
Mai multe provincii din Canada, statele australiene și state din Statele Unite, precum și Africa de Sud, au interzis fumatul când în mașină sunt prezenți copii. BMA este de părere că inter-zicerea totală ar fi mai ușor de controlat. În Å¢ara Galilor s-a lansat o campanie de informare asupra pericolelor fumatului în mașină, autoritățile angajându-se ca, în cazul unui eșec, să introducă interdicția după trei ani.