PayPoint România este principalul operator de plăți în numerar și încărcare electronică prin puncte de retail. Pe plan local, PayPoint a lansat în august 2008 serviciile de plată în numerar a facturilor, similare celor oferite de companie în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord. În România, rețeaua de puncte de plată PayPoint include 6.000 de terminale amplasate în magazine ce comercializează bunuri de larg consum. În prezent, PayPoint are incheiate contracte cu 36 de clienți importanți din domeniul telecomunicațiilor, al utilitatilor și al serviciilor financiare, dintre care 29 sunt contracte pentru servicii de colectare plăți.
Modalitatea de plată a facturilor prin sistemul PayPoint este nu doar simplă și comodă, ci și sigură. Astfel, vânzătorul scanează codul de bare de pe factură cu ajutorul echipamentului PayPoint iar terminalul transmite tranzacția în serverele PayPoint, unde aceasta se procesează în câteva secunde. Dupa ce terminalul confirma efectuarea tranzacției, consumatorul achită în numerar valoarea facturii și, spre deosebire de cazul altor canale de colectare plăți, primeste pe loc un exemplar al chitanței cu detaliile tranzacției (data plății, suma, locația, furnizorul, etc).
Incasarea facturilor de către PayPoint se realizează în numele furnizorului pentru care se achită factura; toți furnizorii parteneri PayPoint consideră ca dată a plății data la care s-a încheiat tranzacția și care apare pe chitanța PayPoint. Riscul de a i se percepe unui consumator penalități de întârziere sau de a i se sista furnizarea serviciului nu sunt influențate sub nicio formă de plata prin PayPoint, ci doar de decalajul dintre data plății și termenul scadent, cât și de contractul consumatorului cu furnizorul (unde se precizează numărul de zile după care se percep penalizări și valoarea acestora, termenul de deconectare, etc), sau de eventuale erori în sistemul de operare al furnizorului.
Serviciile oferite de PayPoint au la bază o tehnologie de plăți modernă; beneficiem de cel mai performant terminal existent pe piață, cât și de programe de actualizare permanentă a software-ului, în vederea dezvoltării aplicațiilor. Terminalul PayPoint cu ecran tactil poate procesa o gamă largă de operații de plată a facturilor și încărcare electronică, asigurând emiterea unei chitanțe tipărite pentru fiecare plată efectuată. În plus, sistemul PayPoint permite verificarea în timp real a tuturor tranzacțiilor, pentru fiecare punct de plată și fiecare furnizor de servicii și utilități. Astfel, sunt înregistrate toate informațiile pentru fiecare plată efectuată, consumatorul având la rândul său garanția acceptării plății, prin intermediul chitanței cu detaliile tranzacției.
În anul financiar încheiat la 27 martie 2011, PayPoint România a raportat 12.1 milioane tranzacții plăți facturi, în creștere cu 118% comparativ cu anul anterior, volumul urmând o tendință ascendentă de la lună la lună. Aceasta creștere se datoreaza în special beneficiilor generate de serviciile PayPoint consumatorilor, precum: comision zero, flexibilitate sporită datorită programului de lucru prelungit al punctelor de plată; proximitatea punctului de vânzare; posibilitatea de plată a mai multor facturi într-un singur loc. În plus, consumatorii finali văd un beneficiu important în posibilitatea plății facturilor în numerar, odată cu efectuarea cumpărăturilor zilnice, într-unul din punctele de plată PayPoint disponibile în toată țara, în supermarket-uri, minimarket-uri, magazine mixte. Pentru aceștia, modalitatea de plată a facturilor prin PayPoint răspunde unor nevoi importante, precum cele de reducere a timpului alocat plății facturilor, de transparență, încredere și comoditate, fără a solicita vreun efort din partea consumatorilor.