Cine sunt pedeliștii vrânceni? Dacă ieși în drum și întrebi asta, slabe șanse să-ți răspundă cineva. Cei mai mulți ar ridica din umeri și nimeni nu își mai aduce aminte de ultimele alegeri parlamentare. Ar zice că râzi de ei dacă le-ai spune că au deputați în Parlamentul României, oameni care vorbesc în conferințe de presă și își dau cu părerea despre orice. Dar, verosimil sau nu, pedeliștii vrânceni au ajuns parlamentari, e adevărat, de pe locul doi. Oameni de care n-au auzit nimeni se cred și mari politicieni, așa că nu se sfiiesc să discute despre partide, „politici investiționale” și bazine electorale. Asta în condițiile în care au intrat în Camera Deputaților fără să fie votați de majoritatea cetățenilor sau au pierdut lupta pentru Primăria municipiului Focșani.
Înainte de anul electoral 2012, pedeliștii au început să se laude că cu începerea lucrărilor la 204 D Focșani-Suraia și intervențiile pe care le-au făcut. În aceeași ordine de idei, porcii au început să zboare, iar plopii au făcut pere. Adevărul este că parlamentarii pedeliști din Vrancea au votat împotriva amendamentelor făcute succesiv la Legea Bugetului de stat de către președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, prin intermediul parlamentarilor PSD, prin care au fost solicitate fonduri tocmai pentru reabilitarea infrastructurii rutiere; inclusiv a drumului pe care pedeliștii se laudă că îl repară „în perioada imediat următoare”. Dacă ridicau mâna în Parlament, drumul ar fi fost asfaltat deja.
Pedeliștii au votat și împotriva proiectelor de reabilitare și mo-dernizare a DN 2R Mărtinești-Bogza-Dumbrăveni-Dumitrești-Jitia, DN 2N Jitia-Vintileasca-Bahnele, DN 2 D Focșani- Ojdula-Târgu Secuiesc, DN 2L Soveja-Coașa-Lepșa. Mai exact, pedeliștii au votat împotriva tuturor proiectelor de modernizare și dezvoltare a infrastructurii și a comunităților vrâncene.
PNDI este un program guvernamental care are la baza una din măsurile propuse de PSD prin programul de guvernare cu care s-a prezentat în 2009, an în care a intrat la guvernare alături de PDL. Este vorba despre programul de reabi-litare și modernizarea a 10 mii de kilometri de drumuri județene. PNDI nu este programului PDL ci al românilor, aceștia fiind cei care vor plăti lucrările de reabilitare a drumurilor.
Vrâncenii trebuie să mai știe că aceste lucrări de investiții, în cazul în care vor fi finalizate, vor fi plătite de guvernele viitoare, începând din anul 2013. Acest program -PNDI- nu se putea pune în aplicare fără încheierea unor parteneriate cu administrațiile județene și locale, adică, cu admi-nistratorii drumurilor respective. Mai mult, și documentațiile tehnice pentru reabilitarea drumurilor au fost realizate tot de administrațiile județene și primăriile comunelor.
Deși este vorba de un program național de investiții, pedeliștii îl transformă într-o afacere electorală despre care susține că este meritul PDL, în condițiile în care banii nu îi dă acest guvern condus de pedeliști. Mai degrabă este vorba de un fel de loterie, adică lucrările se vor efectua anul acesta și anul viitor, iar constructorii își vor primi banii în perioada 2013-2020. Adică la Sfântul Așteaptă!