În contextul Anului European al Voluntariatului, astăzi, în centrul municipiului Adjud este amplasat un punct mobil de informare preventivă. Activitatea este organizată de Serviciul Vo-luntar pentru Situații de Urgență al municipiului Adjud în colaborare cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență. Cu acest prilej, cetățenii vor primi materiale de informare cu privire la modul de comportare și intervenție în cazul situațiilor de urgență.
Evenimentele ultimilor ani ne-au demonstrat că voluntariatul reprezintă o componentă de bază în gestionarea situațiilor de urgență. Din ce în ce mai multe persoane se subscriu acestei mișcări de voluntariat care, la nivel european, cuprinde peste 100 milioane de oameni.
Prin voluntariat în dome-niul situațiilor de urgență se înțelege activitatea de interes public desfășurată benevol de persoane fizice în serviciile publice de urgență voluntare, în cadrul unor raporturi juridice, altele decât raportul juridic de muncă. Beneficiar al voluntariatului este comunitatea în folosul căreia se desfășoară activitatea de vo-luntariat, reprezentată de consiliul local care a constituit, potrivit legii, serviciul public voluntar pentru situații de urgență. Voluntariatul se desfășoară pe baza unui contract, încheiat în formă scrisă, între voluntar și beneficiarul voluntariatului.
În perioada ianuarie – august 2011, serviciile vo-luntare pentru situații de urgență din județul Vrancea au intervenit independent la 23 incendii, 4 alte situații de urgență, respectiv inundații, 15 arderi necontrolate și o asigurare/supraveghere, iar în cooperare cu serviciile profesioniste pentru situații de urgență au intervenit la 88 incendii, 24 arderi necontrolate, salvări de animale și alte situații de urgență.