Numărul elevilor care învață în școlile din mediu rural în clase simultane continuă să fie unul crescut. Potrivit unei situații în acest sens comunicată de Inspectoratul Åcolar Județean Vrancea, 20% din elevii de clasele primare din mediul rural învață în clase simultane. Åi colegii lor care învață în clasele gimnaziale au probleme din acest punct de vedere, în sensul că 1,5 % dintre ei învață în clase simultane unde pregătirea se realizează în condiții precare și nicidecum moderne, menite să îi ajute pe copii în vederea unui bagaj de cunoștințe cât mai solid. S-a ajuns la această situație deloc lăudabilă din cauza faptului că numărul copiilor din zonele rurale este într-o continuă scădere. În aceste condiții se cuplează clasele, de exemplu clasa a V-a și a VII-a vor forma o singură clasă, astfel încât profesorul de biologie va trebui să predea în același timp ambelor clase. Situația este și mai critică în cazul învățătoarelor care predau în același timp elevilor de clasa I-a și a III-a de pildă, capacitatea de concentrare a sa și mai ales a copiilor fiind extrem de tare pusă la încercare.