Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793
Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793

Spitalul Judeţean, pe placul vrâncenilor


Cu toate că sistemul medical românesc este pe butuci, vrâncenii care au fost  internați la Spitalul Județean de Urgență „Sfântul Pantelimon” din Focșani sunt mulțumiți de serviciile medicale pe care le oferă unitatea spitalicească, dar și de profesionalismul cadrelor medicale.

Potrivit unui comunicat de presă postat, ieri, pe site-ul Spitalului Județean, în perioada 1-7 august a.c. câte 10 pacienți internați la fiecare secție a unității au completat câteva chestionare referitoare la condițiile de spitalizare și profesionalismul personalului medical. Ultimul punct permitea bolnavilor să își exprime liber punctul de vedere și să sugereze câteva idei pentru îmbunătățirea activității spitalului. Au fost completate 118 chestionare, fiecare cuprinzând nouă întrebări. Astfel, au fost completate câte 10 chestionare la Secțiile de Pediatrie, Boli Infecto-Contagioase, Boli Interne, Obstetrică -Ginecologie, Chirurgie Generală și Chirurgie Plastică, Reumatologie, dar și Dermatologie. Un număr mai mic de chestionare au fost completate la Secțiile de Urologie, Boli Nutritive și Diabet, ORL, Ortopedie, Oftalmologie, Chirurgie Infantilă, Oncologie, Gastroenterologie și TBC din cauza numărului mic de pacienți internați la momentul respectiv. Potrivit reprezentanților Spitalului Județean, chestionarele au fost completate de 118 persoane, cu vârste cuprinse între 16 și 81 de ani, cu o proporție de 65% a persoanelor de sex feminin.

Condiții bune de cazare, igienă și alimentație

Astfel, pacienții intervievați au răspuns că au fost primiți foarte bine de către personalul medical al spitalului, iar acesta este foarte bine pregătit. De asemenea, peste 50% din pacienți au răspuns că spitalul oferă condiții bune de cazare, și foarte bune în ceea ce privește curățenia și alimentația. În plus, pacienții au mai răspuns în cadrul chestionarelor că atitudinea personalului medical față de ei a fost foarte bună pe perioada spitalizării, și că ar recomanda cunoscuților să apeleze la serviciile Spitalului Județean. În schimb, pacienții consideră că pentru ca activitatea unității spitalicești să se îmbunătățească este nevoie de mai multă aparatură medicală, mai mulți medici și mai multe medicamente, dar și de creșterea numărului de paturi pe fiecare secție și îmbunătățirea condi-țiilor de spitalizare. Ca urmare a răspunsurilor primite în urma chestionarelor, conducerea spitalului își propune: să investească banii din venituri proprii în aparatură medicală, lucru care s-a întâmplat și până acum; să îmbunătățească condițiile de spitalizare în unele secții, având în vedere că personalul medical este foarte bine cotat de către pacienți.

Conducerea spitalului își dorește să asigure condiții mai bune pentru pacienți

Cu toate că chestionarele nu au cuprins acest aspect, ca obiectiv pe termen lung, conducerea spitalului își propune îmbunătățirea comunicării cu pacienții. „Într-o primă etapă, prin culegerea de date referitoare la satisfacția pacientului, se urmărește îmbunătățirea sistemului de comunicare cu pacienții, fie că este vorba de comunicarea directă fie de comunicarea indirectă. Îmbunătățirea comunicării directe are ca scop crearea unui mediu de lucru deschis, flexibil și cooperant, care să permită angajaților exprimarea unor idei creative. Totodată se urmărește și implicarea directă a acestora în îmbunătățirea relațiilor cu pacienții și nu numai, acest lucru ducâd la crearea unei atmosfere de lucru plăcute și a unui colectiv cât mai unit”, se arată în comunicatul de presă al Spitalului Județean. Conducerea Spitalului dorește să asigure medicamente, în limita posibilităților bugetare; să stimuleze investițiile, dar și să crească calitatea socială.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?