Am avertizat cu mult timp înainte că alegerile din anul 2012 nu sunt câștigate pentru USL, iar până la data alegerilor generale, dacă maghiarii nu-și trădează partenerii portocalii, suntem sortiți să-i mai vedem pe Boc, Udrea, Igaș, Anastase și alții de teapa lor, conducând România spre dezastru.
Alegerile de la Neamț, sunt o dovadă elocventă că portocalii pot câștiga și atunci când nu-i votează nimeni, sau când îi votează unii cetățeni „turmentați”, creduli sau păcăliți prin cadouri ieftine și promisiuni imposibil de realizat în practică.
Poate că un sceptic, văzând rezultatul alegerilor de la Neamț, ar avea o reacție de genul „ne merităm soarta”.
Nu știu și nici n-am de unde să aflu cine a stabilit strategia aplicată cu succes de Pinalti, cert este însă că s-a dovedit a fi inteligentă pentru portocalii, deoarece a reușit să păcălească cetățenii rurali ai acestei zone.
Cert este că analizând acest succes portocaliu, girat de Pinalti, am tras câteva concluzii interesante, care pot fi utile pentru formarea concepției de acțiune a USL în viitoarele alegeri locale și parlamentare.
Mai întâi constatăm că în condițiile scăderii încrederii populației în portocalii, la Neamț nu au făcut campanie mai marii lor, ci numai Pinalti cu staful său și evident candidatul lor. Concepția este bună și demnă de luat în calcul, dar, USL ar trebui să spună populației de ce au adoptat această strategie, de ce nu au făcut campanie „greii partidului portocaliu”, precum și faptul că, oricum, politica deputatului local va fi dirijată tot de partid.
A doua problemă vizează schimabarea culorii, din portocaliul hulit de toată lumea într-un verde neprihănit până acum.
O altă problemă vizează personalitatea candidatului lor, modul în care acesta este perceput de comunitatea locală, sincer vorbind, la Neamț, peste cel al USL.
A patra problemă este legată de mita electorală, cadourile date în sacoșe alegătorilor săraci, promisiunile electorale care în timp îi vor tot înfunda în sărăcie.
Ultima problemă vizează modul ireproșabil în care s-a implicat Pinalti și autoritățile locale ale statului, inclusiv prefectul (autorități care n-ar fi trebuit să facă acest lucru, deoarece este ilegal).
Această strategie (care are în vedere cinci direcții de acțiune), va fi folosită în viitoarea campanie electorală, la care se va adăuga desigur și mai vechiul mod de acțiune care presupune denigrarea contracandidaților, amenințarea lor, cu poliția, DNA și alte instituții ale statului, unele adânc implicate politic, care desigur vor trebui să răspundă după căderea portocaliilor.
Sigur că la Neamț, există și o altă particularitate locală, care nu a fost avută în vedere de USL, respectiv personalitatea lui Pinalti, care cu această ocazie s-a dovedit a fi un obstacol greu de trecut.
Fără a dramatiza acest insucces, pentru alegerile viitoare, conducerea USL ar trebui să vizeze stabilirea unor strategii locale, care să aibă în vedere particularitățile fiecărei zone, iar conducerea să fie atribuită președintelui oganizației județene care se bucură de cea mai mare încredere a membrilor comunităților locale. Acolo unde porocalii conduc județele respective, gen Neamț, trebuie intensificate eforturile cu sprijin direct al persona-lităților de la București, care se bucură de asemenea de încrederea populației. A doua problemă, ca importanță este reprezentată de personalitatea candidatului USL, în raport cu cea a contracandidatului portocaliu. În acest context, candidatul USL trebuie să fie în fiecare circumscripție un om care să inspire încredere alegătorilor, popular, dispus la o conversație permanentă cu cetățenii și care să-și asume și greșelile trecute ale celor două partide. O ultimă problemă vizează combaterea mitei elecorale a sacoșelor pline cu diferite alimente, pe care portocalii le pot distribui, chiar înainte de începerea campaniei electorale. Cum în acest domeniu, instituția chemată să facă ordine este poliția, aici va fi o problemă destul de dificil de rezolvat, deoarece această instituție (cum presa a relatat și la Neamț), este portocalizată aproape până la nivel de post de poliție comunală, iar acolo unde nu este, cei în cauză primesc dispoziții pe care ulterior le execută. Singura măsură prin care se poate reactiva poliția este aceea de a se relata prin presă, cu maximum de sinceritate și responsabilitate, cazurile de mită electorală, sesizarea acestora la poliție, solicitarea stadiului în care se află cercetările, în concret dinamizarea activității Poliției Române, prin intervenția activă a cetățeanului.