Polițiștii vor trebui să se limiteze, în continuare, atunci când vine vorba de consumul de carburant. Oamenii legii sperau ca această situație să treacă și să-și poată face treaba așa cum trebuie. Ei spun că nu există șanse de redresare și că nu este exclus ca situația în privința carburantului să nu se schimbe până la finele anului. În continuare, fiecărei mașini îi sunt alocați lunar câte 100 de litri de carburant. Cota stabilită încă de la finele anului 2010 nu este suficientă, ceea ce înseamnă că polițiștii trebuie să drămuiască foarte bine cantitatea de carburant pe care o primesc pentru mașinile de serviciu. Conducerea IPJ Vrancea spune că deocamdată, instituția se încadrează în normativele de consum pentru autoturismele din dotare.
Polițiștii vrânceni nu vor scăpa prea curând de grija carburantului necesar pentru mașinile de serviciu. Ei vor trebui să se limiteze, în continuare, când vine vorba de consumul de carburant.
Criza economică își pune tot mai tare amprenta pe activitatea polițiștilor vrânceni. Încă de la începutul anului, cota de benzină a fost redusă cu aproape 50%, ceea ce presupunea ca oamenii legii să patruleze mai puțin cu mașinile de serviciu. Conducerea IPJ Vrancea a spus acum ceva timp, că se raționalizează consumul de carburant pentru autoturismele din dotarea IPJ, astfel încât poliția să poată fi eficientă.
Problemele cu carburantul au apărut încă de la finele anului trecut și, deocamdată, nu sunt semne că situația va reveni la normal. De la finele anului trecut, poliția în general, nu doar cea din Vrancea, se confruntă cu o reducere drastică a cotelor de benzină care la toate subunitățile a ajuns chiar să fie înjumătățită. Așa se face că reducerea cheltuielilor pentru carburant este de peste 50 % față de cota normală, cel puțin așa susțin mai mulți polițiști din cadrul instituției. Oamenii legii sperau ca situația să se remedieze, însă din câte își dau seama, nu sunt șanse. Ei spun că nu este exclus ca tot anul să fie așa. Cu rația mică pe care o au, polițiștii trebuie să se descurce toată luna. Astfel, timp de 30 de zile, mașina trebuie să patruleze în aria de competență chiar în două sau trei ture. Åefii i-au sfătuit pe subalterni să nu parcurgă mai mult de 10 kilometri pe tura de serviciu. De cele mai multe ori, ei nu se mai plimbă cu mașina prin oraș, ci stau într-un loc până când primesc o solicitare prin 112. Potrivit unor surse din cadrul IPJ Vrancea, acum situația este mai dificilă decât la începutul anului. Nu au fost cazuri în care oamenii legii să trebuiască să se deplaseze la un caz și să nu poată face acest lucru, dar nici nu-și permit să se plimbe toată ziua. De altfel, în ultima vreme numărul mașinilor de poliție care pot fi văzute pe stradă în timp ce patrulează, a scăzut. Dacă înainte vedeai și două mașini în patrulare în descursul unei ore, acum prezența mașinilor inscripționate „Poliția” este mai rară.
Poliția spune că se încadrează în normativele de consum
Conducerea IPJ Vrancea recunoaște că a fost redus consumul de carburant, dar doar pentru activitățile neoperative. „Se urmărește permanent utilizarea parcului auto în misiunile operative pentru a consuma carburantul rațional. Deocamdată, ne încadrăm în normativele de consum pentru autoturismele din dotare. A fost redus consumul de carburant pentru activitățile neoperative”, ne-a declarat inspectorul Bogdan Toader, purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea. În timp ce polițiștilor care veghează la liniștea oamenilor li s-au impus tot felul de reguli, cei aflați la putere consumă de patru ori mai multă benzină decât polițiștii. Mașinile poliției nu au voie să consume mai mult de 100 de litri de combustibil pe lună, asta ca urmare a unei măsuri decise de Guvern. În anul 2010, mașinile senatorilor, spre exemplu, au consumat de patru ori mai mult combustibil față de mașinile poliției, adică 428 de litri. Potrivit presei centrale, mașinile senatorilor au consumat, în 2010, 704.000 litri de combustibil, adică 428 de litri lunar, în timp ce o mașină a poliției consumă cel mult 100 de litri.
Toată această cantitate de combustibil consumată de mașinile senatorilor i-a costat pe români 2,8 milioane de euro. Aleșii consumă cantități comparabile cu cele ale unei salvări, care utilizează 450 de litri de combustibil, putând ajunge și până la 600 de litri. De cele mai multe ori, activitățile poliției se văd, cele ale persoanelor care ne conduc nu, sau dacă se văd, nu sunt văzute cu ochi buni. Rămâne de văzut ce cantitate de carburant vor mai consuma mașinile celor aflați la putere anul următor, atunci când este și an electoral.